3800 روستایی استان اردبیل برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی شدند


3800 روستایی استان اردبیل برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی شدند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: در اجرای طرح اشتغال روستایی، سه هزار و 800 نفر از روستاییان استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

قاسم رحیمی روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به ثبت نام ۱۱ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در استان اردبیل گفت: افراد معرفی شده به بانک، پس از پالایش افراد ثبت نام کننده انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذاران و متقاضیان از طریق ثبت‌نام در سامانه کارا، دستگاه‌های بخشی و بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

رحیمی با بیان این که در طرح اشتغال روستایی به دنبال آن دسته از مشاغلی هستیم که با کمترین سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی بیشتری داشته باشند، افزود: ۷۳ درصد طرح‌های افراد تایید شده برای دریافت تسهیلات روستایی در بخش کشاورزی، ۲۳ درصد در حوزه صنعت و ۶ درصد نیز در بخش خدمات بوده است.

وی بیان کرد: مجوز لازم جهت ترمیم تسهیلاتی تا سقف ۳۰ درصد مبلغ کل طرح‌ها صادر و موافقت در این خصوص در سفر معاون اشتغال وزیر کار به استان اردبیل گرفته شده است.

وی هدف نهایی در حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ذکر کرد و گفت: روستاهای استان برای اجرای طرح‌های اشتغالزا، قبل از اعطای تسهیلات مشخص و تعیین می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از شناسایی هزار و ۱۰۰ روستا و ۱۹ شهر کوچک استان برای بهره‎مندی از تسهیلات اشتغال روستایی در رسته‌های مشخص خبر داد.

نرخ رسمی بیکاری در استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۵.۸ درصد و تعداد بیکاران استان نیز ۶۵ هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس آمارهای موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند.

۱۹۰۵/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)