بازیکن مراغه‌ای تیم ملی عازم مسابقات جهانی سپک تاکرا شد


بازیکن مراغه‌ای تیم ملی عازم مسابقات جهانی سپک تاکرا شد

مراغه- ایرنا- سرپرست تیم ملی و استعدادیابی انجمن سپک تاکرای ایران از دعوت و عضویت بازیکن مراغه ای در این تیم برای اعزام به مسابقات جهانی سپک تاکرا خبر داد.

غلامرضا عبدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسعود فرمانی، بازیکن بااستعداد اهل مراغه و عضو باشگاه عبدی، به عنوان تنها نماینده آذربایجان شرقی در تیم کشورمان با حضور در اردوی نهایی تیم ملی سپک تاکرا در شاهرود به این مسابقات اعزام شده است.
وی ادامه داد: رقابت های جهانی سپک تاکرا به میزبانی بانکوک تایلند از اول تا چهاردهم شهریور امسال با حضور تیم های مختلف از سراسر جهان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: تیم ملی کشورمان نیز به عنوان یکی از تیم های دارای شانس کسب مقام با ترکیب جوان در این رقابت های شرکت کرده‌است.
وی افزود: شهرستان مراغه نیز با برخورداری از استعدادهای ناب در رشته سپک تاکرا، همواره قطب این رشته در شمالغرب کشور بوده و نمایندگان مختلفی از آن به اردوهای تیم های ملی کشورمان دعوت شده است.
سپک تاکرا شبیه والیبال بوده اما برای گذراندن توپ از تور به ‌جای دست از پا استفاده می ‌شود، این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم ۳ بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند ۲ ست از ۳ ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست ۲۱ امتیاز دارد و در ست سوم تنها کسب ۱۵ امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی است.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۲ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۴۸۷/۵۱۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر انگور