آگاهانه متحد شوید...


مذاکرات صلح امریکا با طالبان، شرایط و اوضاع داخل کشور ما را پیچیده تر، هموطنان ما را آسیب پذیر تر و روابط بین‌المللی افغانستان را با ابهام بیشتر مواجه ساخته است. در روی دیگر سکه مذاکرات دیده می شود که امریکا طالبان را مشروعیت بیشتر...

مذاکرات صلح امریکا با طالبان، شرایط و اوضاع داخل کشور ما را پیچیده تر، هموطنان ما را آسیب پذیر تر و روابط بین‌المللی افغانستان را با ابهام بیشتر مواجه ساخته است.
در روی دیگر سکه مذاکرات دیده می شود که امریکا طالبان را مشروعیت بیشتر داده، آنها را از یک گروه تروریستی مزدور به یک قدرت سیاسی تعیین کننده در افغانستان بدل کرده است.

راهی را که امریکا می رود، بیشترین هزینه و ضایعه را بخاطر کمترین دستآورد به کشور ما تحمیل میکند.
مزاکرات امریکا با طالبان اوضاع سیاسی، دفاعی و امنیتی داخل کشور ما را بیشتر از هر وقت دیگر پیچیده تر و شکننده تر ساخته‌ است.

تاثیرات منفی مذاکرات صلح روی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور مشهود است. امروز نیروی های دفاعی و امنیتی افغانستان توان کمتر برای جذب سرباز و تکمیل نیرو دارد. سربازان و افسران پاین رتبه پس از مرخصی، انگیزه کمتر برای برگشت به‌ صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی دارند. منظورم این است که مذاکرات صلح روی مورال نیروهای دفاعی و امنیتی ما تأثیر منفی گذاشته است.
کاهش نیروهای دفاعی و امنیتی و تضعیف مورال جنگی سربازان و افسران در این شرایط حساس برای وطن ما خطرناک تراز زهر است.
در حافظه داشته باشید که تنها امید و تکیه گاه روانی مردم ما در این اوضاع پیچیده، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور است.

اشرف غنی به عنوان سر قوماندان اعلی نیروهای مسلح افغانستان تاکنون برای بالا بردن و افزایش توان جذب نیروهای مسلح و افزایش مورال سربازان و افسران، نه تنها کاری نکرده بر عکس با آزاد ساختن در حدود یگ هزار زندانی طالبان از زندان های افغانستان در دو نوبت روی مورال افسران وسربازان ما تأثیر منفی گذاشته است.

در بعد سیاسی، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به تایید جمهوریت و رد امارت طالبانی با احساسات شعار داده اما برای استحکام و نهادینه شدن جمهوریت و جلوگیری از برگشت امارت و یا شبه امارت طالبانی تا هنوز هیچ کاری نکرده است.
در این شرایط حساس و سر نوشت ساز او میتوانست یگ اجماع سیاسی با ساختار ملی، متشکل از تمام نیرو های سیاسی تاثیرگذار و طبقات و اقشار مختلف جامعه را در محوریت دولت به وجود آورده قاطعانه از نظام جمهوریت دفاع کند. اما او یا چنین ضرورت را درک کرده نمی تواند و یا زیر کاسه سیاسی خود نیم کاسه دارد که مردم از آن بی خبر است.

امروز حتی یک شخص کم سواد سیاسی میداند که با استقرار امارت طالبانی و یا شبه آن در افغانستان، مردم ما با چه استبداد خشن مذهبی مقابل خواهند شد و کشور چند قرن به عقب بر خواهد گشت.

حزب جمهوری خواه امریکا و ترامپ که با ناشی گری های سیاسی در سیاست بین المللی، امریکا را بیش از هر وقت دیگر به انزوا و چالش بین المللی مواجه ساخته، شانس برنده شدن ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری نیز کاهش داده است. ترامپ و حزب جمهوری خواه برای تغییر افکار مردم امریکا و کسب آرای بیشتر در انتخابات 2020 نیاز به یگ دست آورد چشمگیر دارد.
این دست آورد، صلح در افغانستان به هر قیمت و برگشت سربازان و افسران آمریکا به خانه های شان است.

لازمه این دست آورد کاذب، ارتقای جایگاه طالبان از یگ گروه تروریستی جنایت کار و وابسته به ISI پاکستان به یگ نیروی قابل مذاکره، امضای پیمان صلح با طالبان و تغییر نظام جمهوریت و قانون اساسی افغانستان به یگ نظام قابل قبول برای طالبان است. برای مشروعیت بخشی طالبان و آماده سازی افکار مردم افغانستان و جهان، امریکا رهبران سیاسی و جهادی افغانستان را به پا بوسی طالبان به سفر مسکو تشویق کرد.
آنهایی که از شانس زیارت طالبان در مسکو محروم شده بودند طالبان را در قطر زیارت کردند.
هردو سفر جز مشروعیت بخشیدن بیشتر به طالبان و زبونی رهبران سیاسی و جهادی دستآورد دیگر نداشت.

برای آماده سازی افکار بین المللی خلیلزاد به کشورهای مختلف جهان سفر کرد. خلاصه کاری که اخیرا" آمریکا برای طالبان انجام داد حتی یک پدر به فرزند خود نخواهد کرد.

بیجا نیست اگر بگویم که قدرت دالر امریکا از بمب اتمش بیشتر است و قدرت یک ملت آگاه و متحد از دالر امریکا بیشتر است.
(پس آگاهانه متحد شوید)

شاهد روشنگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟