تحریم های تسلیحاتی و مسافرتی ایران نباید منقضی شود


تحریم های تسلیحاتی و مسافرتی ایران نباید منقضی شود

بریان هوک مدعی شد: شورای امنیت باید درباره بندهای مرتبط با محدودیت ها وضع شده علیه ایران که در حال انقضاء هستند نقشی جدی برای تمدید این محدودیت ها ایفا کند

تحریم های تسلیحاتی و مسافرتی ایران نباید منقضی شودبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس؛ نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در نشستی خبری در این وزارتخانه مدعی شد بندهای مرتبط با محدودیت هایی که سازمان ملل برای منع مسافرت برخی افراد از جمله (سردار) قاسم سلیمانی قرار داده بود و نیز تحریم تسلیحاتی ایران که از 2006 به این سو وضع شده بود, در حال انقضاء هستند و شورای امنیت باید در این خصوص نقشی جدی برای تمدید این محدودیت ها ایفا کند.
بریان هوک در ادامه ادعا کرد: توافق هسته ای با ایران و قطعنامه 2231 نتوانسته است باعث تعدیل رفتارهای منطقه ای این کشور شود و نتوانسته است باعث توقف توسعه برنامه موشک های بالستیک این کشور و آزمایش آنها شود.
وی گفت قطعنامه 2231 در اکتبر 2020 منقضی می شود, تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که تقریبا از سال 2006 و 2007 برقرار بوده است, سال آینده منقضی می شود؛ این هم بخشی از توافق هسته ای با ایران بود. همچنین در قطعنامه 2231, فهرستی از افرادی بودند که در فهرست منع سفر سازمان ملل قرار داشتند که شامل (سردار) قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران می شد، در اکتبر 2020 که تحریم تسلیحاتی ایران تمام می شود, در همان روز, تحریم مسافرت برای بیست و سه فرد ایرانی نیز منقضی می شود.
هوک گفت: ما فاصله چندانی با انقضای تحریم تسلیحاتی ایران و برداشته شدن منع مسافرت این افراد نداریم و بسیار اهمیت دارد که جامعه جهانی درک کند که توافق هسته ای ایران از سال آینده شروع به انقضاء می کند و این انقضاء همچنان ادامه خواهد داشت. در 2023 و هشت سال بعد از توافق هسته ای, ممنوعیت برای آزمایش های موشکی ایران منقضی می شود. مسدودیت اموال برای بیش از شصت نهاد ایران نیز تمام می شود. بعد در سال دهم یعنی اکتبر 2025 همه بندهای مرتبط با قطعنامه 2231 تمام خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری