جشن عیدانه غدیر در پیاده راه رشت برگزار شد


جشن عیدانه غدیر در پیاده راه رشت برگزار شد

رشت - ایرنا - جشن عیدانه غدیر شامگاه سه شنبه با حضور پرشور مردم در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

جشن عیدانه غدیر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با مشارکت اداره اوقاف شهرستان رشت و با هدف ایجاد فضای مناسب معنوی، گسترش و تعمیق فرهنگ ولایت و امامت برگزارشد.

حاج سید مصطفی حسینی قاری بین المللی از میهمانان ویژه در جشن عیدانه غدیر به تلاوت قرآن پرداخت.

در این جشن قطعه ای از نمایش بزرگ واقعه غدیر و برنامه های متنوع هنری با اهدای جایزه برگزار شد.

به مناسبت عید سعید غدیر غم، همایش سراسری بانوان ولایی نیز عصر امروز (سه شنبه) به منظور تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری با حضور بانوان گیلانی در ۵۰ بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص استان برگزار شد.

جشن های ویژه عید سعید غدیر نیز امروز با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برگزار شد.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

برگزاری جشن متولدین مردادماه مددجویان آسایشگاه معلولان گیلان

به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر غم، جشن متولدین مرداد مددجویان آسایشگاه معلولان و سالمندان استان گیلان در این آسایشگاه در رشت برگزار شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان - رشت در حاشیه برگزاری این جشن به خبرنگار ایرنا گفت: این جشن برای ۲۱ نفر از مددجویان متولد مرداد این آسایشگاه با هدف ایجاد فضایی شاد ، ارتقای روحی مددجویان و تکریم آنها برگزار شده است.

سید علی حسینی با اشاره به برگزاری جشن تولد هر ماه برای مددجویان متولد همان ماه در آسایشگاه معلولان و سالمندان استان گیلان ، اظهار داشت: خیرین در این امر خیر، یاریگر ما هستند.

وی از خیرین برای حضور در آسایشگاه معلولان و سالمندان استان گیلان به ویژه در مناسبت های مختلف قدردانی کرد.

در زمان حاضر ۴۰۰ نفر در آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان - رشت نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۲۱۰ نفر زن و ۱۹۰ نفر مرد هستند که ۲۳۰ سالمند، ۷۰ نفر جسمی و حرکتی، ۶۵ ضایع نخاعی و ۳۵ نفر ذهنی را شامل می‌شود. ۵۲ درصد از مددجویان این آسایشگاه اهل رشت، ۴۳ درصد از شهرهای دیگر استان و پنج درصد مددجویان خارج از استان هستند. بعد از رشت، از رودسر ۳۰ مددجو، رودبار با ۲۴ نفر، از فومن با ۲۱ و از شفت با ۱۹ مددجو بیشترین مددجویان در این آسایشگاه را شامل می‌شود.

نیمی از جمعیت آسایشگاه معلولان و سالمندان استان گیلان متکی به تخت بوده و هیچ نوع حرکتی ندارند و بیش از یکصد و ۲۰ نفر از مددجویان بی سرپرستند، در حالی که تعداد کل مددجویان بی سرپرست استان کمتر از ۱۸۰ نفر است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی