مطبوعات ترکیه 20 آگوست 2019


مروری بر رسانه های ترکیه

روزنامه وطن در خبری با تیتر "عملیات شکننده علیه سازمان تروریستی پ ک ک" نوشته است، در حکاری، شیرناک و وان، "عملیات شکننده" با شرکت ژاندارمری، واحدهای امنیتی و محافظان آغاز شد. کنترل این عملیات را عارف چتین فرمانده کل ژاندارمری برعهده دارد.

روزنامه استار در خبری با تیتر "نشست همکاری انرژی و راه وترابری میان ترکیه – روسیه – آذربایجان انجام خواهد شد." نوشته است، نشست همکاری انرژی و راه و ترابری میان ترکیه، روسیه و ایران، روز 21 آگوست در آنکارا و از سوی انستیتوی تحقیقات آنکارا روسیه برگزار خواهد شد. در این نشست متخصصان سه کشور با تبادل اطلاعات، فرصتهای همکاری جدید که منطقه قفقاز و آسیای میانی را تحت تاثیر قرار میدهد، مورد ارزیابی قرار داده، پیشنهاداتی برای حل مشکلات موجود ارائه خواهند داد.

روزنامه حریت طی گزارشی با تیتر "جریان گردشگران داخلی و خارجی به ترابزون! تعداد به 5 برابر رسید." نوشته است، طی 17 سال اخیر 14 میلیون و 318 هزار و 934 گردشگر داخلی، 3 میلیون و 200 هزار و 625 گردشگر خارجی، جمعا 17 میلیون و 546 هزار و 575 تن از ترابزون دیدن کرده اند که این تعداد طی 17 سال به 5 برابر افزایش یافته است. سال 2002 جمعا 353 گردشگر داخلی و خارجی به ترابزون سفر کردند که این میزان در سال 2018، 5 برابر افزایش یافته و به 1 میلیون و 766 هزار تن رسید. در دوره 7 ماه اول سال جاری، 626 هزار گردشگر داخلی وخارجی از ترابزون دیدن کرده اند.

"خطوط هوایی ترکیه طی روزهای عید قربان، 2.4 میلیون تن را جابه جا کرد" تیتر خبری در روزنامه صاباح میباشد. دراین خبر آمده است، خطوط هوایی ترکیه، طی تعطیلات عید قربان، جمعا از 2 میلیون و 380 هزار مسافر میزبانی کرده است. در دوره تعطیلات عید، جمعا 15 هزار و 269 سفر به 125 کشور جهان ترتیب داده شده و در این پروازها، میزان پری ظرفیت هواپیماها، 85.83 درصد بوده است.

و روزنامه یئنی شافاک در خبری با تیتر "4 محصولی که ترکیه در رابطه با آن در کل جهان مطرح است"، نوشته است، ترکیه 67 درصد از تولیدات فندق، 26 درصد از تولیدات گیلاس، 27 درصد از تولیدات انجیر و 23 درصد از تولیدات زرد آلوی جهان را تولید میکند. درآمد صادراتی از این محصولات نزدیک به 2.2 میلیارد دلار میباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری