مقام امامت از نظر مفهومی بالاتر از نبوت است/ شیعیان واقعی نور ولایت را در یکدیگر می‌بینند


 مقام امامت از نظر مفهومی بالاتر از نبوت است/ شیعیان واقعی نور ولایت را در یکدیگر می‌بینند

آیت‌الله مجدهاشمی با بیان‌اینکه ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، گفت: شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند لذا در غدیر علاوه بر ظواهر به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» دوشنبه، ۲۸ مرداد ماه به مناسبت دهه ولایت و امامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در عید غدیر اضافه بر اهمیت دادن به ظواهر همچون جشن و شادی به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

این استاد حوزه علمیه افزود: ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با استناد به حدیث قدسی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من پیامبر نشدم مگر به نور ولایت و امامت امیرمومنان امام علی(ع)؛ درباره علت اینکه مقام امامت بالاتر از نبوت است، بیان کرد: نبوت در مقطعی از زمان واقع شد که دین الهی اجرا نشده و صرفا ابلاغ شد اما اجرا که مربوط به امامت است زمان و شرایط لازم دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بین نبوت و امامت تضاد نیست اما امامت قهرا بالاتر است زیرا امامت اجراشده نبوت است، تاکید کرد: امامت صورت اجرایی نبوت است، یعنی دین با امامت در جامعه پیاده می‌شود.

وی اضافه کرد: نبوت نشان دادن مقصد و مطلوب است اما امامت دست بنده را گرفته و به مطلوب می‌رساند. امامت کامل شده نبوت است که نیاز به زمان و شرایط داشت این دین در روز عید غدیر به این کمال رسید و نبوت کامل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر مفهومی نیز مقام امامت بالاتر از نبوت است زیرا امامت مقام اجرایی نبوت و ادامه نبوت به وسیله امامت است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...