درحالیکه مقامات بسیاری از کشورها در متقاعد کردن خریداران به استفاده از خودروهای الکتریکی کار سختی پیش رو دارند و یکی از مشکلات آنها هم کمبود تعداد جایگاههای شارژ میباشد، تعداد این جایگاهها در بریتانیا از تعداد پمپبنزینها پیشی گرفته است.
این کشور هماکنون 9300 محل برای شارژ خودروهای الکتریکی دارد که بیش از 1600 جایگاه از نوع شارژ سریع هستند. این جایگاهها میتوانند حدود 80 درصد باتری را در کمتر از یک ساعت شارژ کنند.
کاهش نگرانی مصرفکنندگان دربارهی محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی و وجود زیرساختهای شارژ آنها باعث شده سهم این خودروها از بازار بریتانیا به 1.4 درصد برسد و در همین ماه میلادی تقاضا برای چنین خودروهایی 158 درصد افزایش یافته است. معرفی منطقهی آلایندگی بسیار پایین در ماه آوریل نیز تأثیر زیادی روی شهروندان لندنی داشته و برخی از آنها به دنبال محصولات الکتریکی برای ترددهای روزانه هستند.
یکی از مدیران نیسان بریتانیا میگوید:
ما نگرانیهای اولیه دربارهی برد حرکتی خودروهای الکتریکی را پشت سر گذاشته و حالا بخش اعظم نیازهای رانندگی روزمرهی مشتریان را هم تأمین میکنیم. چالش بعدی برای زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی است. تجربه شارژ دوباره و رانندگی لذتبخش و بیزحمت خودروهای الکتریکی هم باید موردتوجه قرار گیرد.
اگرچه تعداد جایگاههای شارژ الکتریکی بهطور قابلتوجهی رشد کرده اما تعداد پمپبنزینها از سال 1970 تاکنون افت حدود 80 درصدی داشته و به 8400 جایگاه رسیده است. اولین پمپبنزین بریتانیا در نوامبر 1919 و در برکشایر تاسیس شده بود.