برملاشدن اخبار جعلی نشنال جئوگرافیک درباره سوریه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از الاخباریه سوریه،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الاخباریه سوریه، کانال نشنال جئوگرافیک سال ۲۰۱۷ با ساخت فیلمی مستند، ادعایی دروغین درباره کشته شدن چهار تن از غیر نظامیان سوری به دست دولت سوریه مطرح کرد؛ اما برادر یکی از این غیر نظامیان ضمن برملا کردن دروغ این کانال، افزود: برادرش و سه تن دیگر سال ۲۰۱۳، در کمین تروریست‌ها به شهادت رسیدند.
فیلم مستندی که به جعل برخی حقایق پرداخت، نمونه دیگری از اخبار جعلی و تلاش‌ها برای گمراه کردن افکار درباره سوریه است.
از آغاز جنگ علیه سوریه، تلاش‌ها برای جعل اخبار و گمراه کردن افکار درباره سوریه متوقف نشده است. به طوری که از رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای جعل اخبار و روایت‌های غیر واقعی با هدف تحریک علیه سوریه استفاده شده است.
کاربری به نام Manar Nakrour (منار نقرور) از حمص، در شبکه‌های اجتماعی داستان یکی از اخبار جعلی را روایت کرد. وی نوشت: آوریل ۲۰۱۷، فیلم «Hell on Earth» (جهنم روی زمین) با حمایت کانال نشنال جئوگرافیک تولید شد. در یکی از صحنه‌های این فیلم، دختر جوانی از حمص و مادرش با یکدیگر درباره حوادث سوریه سخن می‌گویند؛ به طوری که دختر جوان گفت: دوستانش در حوادث کشته شدند.
منار در ادامه نوشت: پس از آن، تصویری از برادر شهید وی امین نقرور و دیگر شهدا عطاالله عبود، ابراهیم سعاده و مایا برشینی به تصویر کشیده می‌شود. در پایان فیلم هم اسامی این چهار تن نوشته و پس از آن ادعایی مطرح می‌شود بر این مبنا که آن‌ها به دست نظام سوریه کشته شدند. این روایت فیلم بود؛ اما واقعیت این است که به گفته خانواده این شهدا و شهادت شاهدان عینی، این چهار تن غیر نظامیانی بودند که هفدهم آگوست ۲۰۱۳ در کمین تروریست‌ها در منطقه الحصن علیه غیر نظامیان، به شهادت رسیدند. نقرور افزود: برادر شهید وی دوست فرد موسوم به لیندا ابراهیم نبود و هیچ گونه ارتباطی بین آن‌ها وجود نداشت.
این یکی از صد‌ها مواردی است که تروریست‌ها و حامیان آن‌ها از آن، برای تحریف واقعیت استفاده می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند شهدایی که در پی جنایت‌های ترویست‌ها به شهادت رسیدند، به قربانیانی تبدیل کنند که به دست ارتش سوریه کشته شدند. اما آن‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند که واقعیت روشن‌تر از اخبار جعلی برملا شده و تکراری آن‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!