نگاهی به لکسس RC F جدید


نگاهی به لکسس RC F جدید

اگر بار نخست موفق نشدید دوباره امتحان کنید… و دوباره. از زمان معرفی‌اش در 2016، RC F تفاوت‌های لذت‌بخشی را نسبت به رقبایی چون ب‌ام‌و M4 یا مرسدس C63 S کوپه ارائه داده است و سعی کرده تا همواره پا به پای رقبای تثبیت‌شدهٔ آلمانی‌اش پیش برود. برای این مهم، ارتشی از مهندسان لکسس بدون... The post نگاهی به لکسس RC F جدید appeared first on مجله پدال.

اگر بار نخست موفق نشدید دوباره امتحان کنید… و دوباره. از زمان معرفی‌اش در 2016، RC F تفاوت‌های لذت‌بخشی را نسبت به رقبایی چون ب‌ام‌و M4 یا مرسدس C63 S کوپه ارائه داده است و سعی کرده تا همواره پا به پای رقبای تثبیت‌شدهٔ آلمانی‌اش پیش برود. برای این مهم، ارتشی از مهندسان لکسس بدون هیچ ترسی سخت مشغول بودند و کوپهٔ اسپرت V8 را تنظیم و تیونینگ کردند و هیچ سنگی را در راه بهبود نتراشیده نگذاشتند.

نگاهی به لکسس RC F جدید
تغییرات بسیار زیادند و آن قدری هستند که نتیجه‌ای بدهند: تیزتر و شاداب‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن خودرو. خروجی‌ها بی‌تغییر مانده‌اند: 351Kw (470HP) قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور از پایگاه غُران 5 لیتری V8. یک منیفولد ورودی جدید نیز وجود دارد تا انتشار گازهای خروجی موتور را بهبود ببخشد (موضوعی که چندی پیش گریبان گیر بزرگانی چون فولکس واگن شد) و نقطه بازگشایی ورودی هم از 3600 rpm به 2800 کاهش پیدا کرده است؛ نتیجه این که دسترسی راحت‌تری به آن غرش عمیق و لذت‌بخش وجود دارد که با رسیدن به 7000 دور بر دقیقه تقویت می‌شود.

نگاهی به لکسس RC F جدید
جعبه دنده 8 سرعته خودکار دوباره برنامه‌ریزی‌شده است تا افزایش دنده با حس و حال بیشتر و کاهش دنده کمی خشن‌تر انجام شود. این مورد با launch control هم ترکیب شده است تا لکسس ادعا کند که 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 4.5 ثانیه به طول می‌انجامد؛ ما هم نیازی به این نمی‌بینیم که منتظر بمانیم تا این ادعا را صحت‌سنجی کنیم. یک کمبود در ناله‌های خروجی از اگزوز در مقایسه با رقبای توربوشارژ حس می‌شود، آن هم این است که خودرو پاسخ به دستورات را با کمی ظاهرسازی انجام می‌دهد!

نگاهی به لکسس RC F جدید
کار خودرو با استفاده از سیستم mild راحت‌تر شده است؛ با این وجود هم چنان این ماشین خوش‌خوراک است!
بیشترین پس‌اندازها را می‌توان با پک ارائه‌شده توسط لکسس به نام EP3 انجام داد که شامل اگزوزهای تیتانیومی، ترمزهای کربن سرامیکی و رینگ‌های 19 اینچی سبک‌وزن از مدل Track Edition می‌شود. روی هم این موارد 32 کیلوگرم از وزن خودرو را می‌تراشند که 29,161 دلار خرج برمی‌دارد؛ این یعنی به ازای هر کیلوگرم 900 دلار پس‌انداز می‌شود (البته اگر به آن به چشم پس‌انداز بنگرید!). از اینجا به بعد، باقی بهبودها در وزن چندان چشم‌گیر نیستند؛ بهبود در سپر عقب: 500 گرم، اجزای بالایی فنربندی جلو از آلومینیوم: 700 گرم و یکسری تغییرات در موتور و داخل خودرو هم: 2.3 کیلوگرم.

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید
آنچه اهمیت بیشتری دارد، حذف دیفرانسیل فعال از RCF قبلی به‌منظور سبک‌تر کردن و LSD مکانیکی راحت‌تر است.
در مسیرهای سرد و خیس، RCF یک خوش فرمان واقعی است: لاستیک‌های میشلین Pilot Sport 4 S برای عملکرد مناسب نیازمند کمی گرما هستند، ولی وقتی حرارت مورد نیاز را پیدا کنند چنان چسبندگی و کششی را فراهم می‌کنند که RC F پیشین هرگز نمی‌توانست به دست آورد.

نگاهی به لکسس RC F جدید
دمپرهای متغیر بازبینی‌شده جدید نقش خود را خوب اجرا می‌کنند. اجزا اصلاح‌شده فرمان و فنربندی هم باعث سرسخت‌تر شدن خودرو شده‌اند. این‌ها به این معنا است که خودرو در مسیر مستقیم کم‌تر، حس شناور بودن را نسبت به نسل پیشین القا می‌کند.

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید


به‌جز اصلاحات کمی در طراحی و مواردی که گفته شد، دیگر تغییر خاص جدیدی نسبت به نسل پیشین رخ نداده است تا ناگهان شما را به خود جذب کند؛ اما بازنگری‌ها و بهبودهای کوچک و گستردهٔ صورت گرفته، توان RC F در سرگرم کردن شما در راه‌های پر پیچ‌وخم و همراه با لذت را بهبود بخشیده است. باید گفت: «آفرین لکسس، تلاش دوباره خوبی بود… .»

مشخصات فنی «لکسس RC F»:

موتور: 4969cc V8, DOHC, 32 Valve قدرت: 472 اسب بخار در 7100 rpm گشتاور: 530Nm در 4800 rpm تا 5600 rpm شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت: 4.2 ثانیه (ادعا شده) وزن و قیمت: 1715 کیلوگرم و 64,750 دلار (به همراه پک EP3)

آنچه دوست داشتیم: V8 تنفس طبیعی معمولی خوش‌صدا، دینامیک و تعادل بهبودیافته، ظاهر، کاهش وزن
آنچه خوشایند ما نبود: قیمت پک EP3، سیستم اطلاعات-سرگرمی احمقانه، عملکرد تایرها زمانی که هنوز سردند

منبع: Motor Australia, 19 August
مترجم: علی صفرپور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟