شهرداری درب‌های اضافه ساختمان‌های سطح شهر را جمع‌آوری کند


شهرداری درب‌های اضافه ساختمان‌های سطح شهر را جمع‌آوری کند

شهرکرد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرکرد زیباسازی و مبلمان شهری را برای هر شهری یک ضرورت دانست و گفت: شهرداری باید در یک برنامه اجرایی تمامی درب‌های اضافه ساختمان‌های سطح شهر را جمع‌آوری کند.

حیدر علیپور دهکردی شامگاه یکشنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس ضوابط قانونی ،هر ساختمان می‌تواند یک درب کوچک پیاده‌رو و یک درب ویژه پارکینگ داشته باشد و بقیه عرض ساختمان دیوارکشی باید باشد.

وی افزود: این در حالی است که هم‌اینک بسیاری ساختمان‌های شهرکرد سراسر عرض خود را درب نصب کرده‌اند.

علیپور دهکردی تصریح کرد: این عامل باعث شده تا خودروهای دیگر نتوانند در کوچه‌ها پارک کنند و ترافیک یا مسدود کردن درب پارکینگ‌های منازل تشدید شود.

وی یادآور شد: شهرداری موظف است براساس رعایت ضوابط قانونی درب‌های مازاد ساختمان‌ها را جمع‌آوری و نسبت به کشیدن تیغه جلوی آن اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وضعیت یکشنبه بازار در خیایابن ولی عصر شمالی مرکز چهارمحال و بختیاری تاسف‌بار شده است.

وی گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد موظف است در خصوص ساماندهی یکشنبه بازار و جابجایی موقت آن تا یکشنبه آینده سوم شهریور سال‌جاری اقدام کند.

علیپور دهکردی تاکید کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد همچنین نسبت به آماده‌سازی مکان ثابت برای استقرار یکشنبه بازار در محله منظریه اقدام لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: واحد اجرائیات شهرداری موظف به ورود جدی‌تر در حوزه جلوگیری از تخلفات ساختمانی است.

طیبه شریفی تصریح کرد: تخلفات ساختمانی به هیچ‌وجه با رضایت همسایگان رفع نمی‌شود و شهرداری موظف به جلوگیری از سخت و سازهای خارج از ضوابط شهری است.

وی افزود: مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد در نشستی با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نسبت به برنامه‌ریزی برای جلوگیری از واگذاری زمین دامنه کوه‌ها، تپه‌ها، چشمه‌ها، قنات‌ها، مسیل‌ها و سایر عوامل طبیعی برای ساخت و ساز برگزار و هشدارهای لازم را به آنان ارائه کنند.

شریفی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم‌اینک با بسیاری واگذاری‌های زمین دامنه کوه‌ها، تپه‌ها، چشمه‌ها، قنات‌ها، مسیل‌ها و سایر عوامل طبیعی برای ساخت و ساز، خسارت‌های جبران ناپذیری به محیط زیست شهرکرد وارد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تسریع در روند توسعه شهری و مشخص شدن میزان دقیق املاک و اموال شهرداری شهرکرد یادآور شد: تشکیل و فعال شدن دفتر طرح و برنامه‌ریزی و کمیته صیانت از املاک شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: متاسفانه در زمان عمر شوراهای اسلامی اقدام شاخص و مؤثری در مرکز چهارمحال و بختیاری صورت نگرفته است.

امامقلی بلالی دهکردی تصریح کرد: تمامی طرح‌های شاخص شهرکرد مانند پایانه مسافربری، بوستان‌ها و غیره مربوط به دوران قبل از فعالیت شوراهای اسلامی است.

وی اظهار داشت: شهرداری باید پیش‌بینی لازم برای کنترل ترافیک و کاهش مشکلات ناشی از آن در شهرکرد را داشته باشد.

بلالی دهکردی تاکید کرد: واحد اجرائیات شهرداری با ورود به موقع و جلوگیری از تخلفات ساختمانی از درگیری همسایه‌ها با یکدیگر جلوگیری کند.

وی افزود: قانون تعیین تکلیف املاک شهرداری باید هر چه سریع‌تر در شهرکرد اجرایی شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: نقش شورای اسلامی در مدیریت شهری دیده نمی‌شود و برجسته نیست.

مصطفی حیدری تصریح کرد: هم‌اینک نظارت‌ها در شهرکرد قوی نیست متاسفانه به پرسش‌های اعضای شورای اسلامی پاسخ داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: با وجود تلاش‌های فراوان از سوی کارکنان فضای سبز در شهرکرد، اما وضعیت فضای سبز به علت رعایت نکردن برخی مسافران مطلوب نیست و نظارت‌ها در این حوزه قوی نیست.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟