در نشست آموزشی صدور آراء هیات های تشخیص ،حل اختلاف و کمیته های سخت و زیان آور، شکایات کارگران و مسائل مرتبط بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، در نشست آموزشی صدور آراء هیات های تشخیص ،حل اختلاف و کمیته های سخت و زیان آور، پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط، با حضور معاون و قضات دیوان عدالت اداری و اداره کل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی با همت و مشارکت اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

نشست آموزشی صدور آراء هیات های تشخیص ،حل اختلاف و کمیته های سخت و زیان آور

یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه در خصوص آراء صادره، پیرو شکایات کارگران در مورد مدت زمان احراز سابقه و همچنین نوع شغل آن ها با توجه به لیست های ارسالی توسط کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی استان همدان بود.

در ادامه پیرامون مسائل و مشکلات پرونده های ارسالی و مدت زمان طولانی در رای های صادر از سوی دیوان عدالت اداری و وجود مشکلاتی در خصوص صدور آرا وحدت رویه دیوان که در هیات های مختلف حل اختلاف متفاوت استنباط می شود تبادل نظر شد.

حجت السلام والمسلمین باقری زیاری، معاون محترم قضایی دیوان عدالت اداری ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص مدت زمان کاری شعبات دیوان عدالت اداری و سیل پروندهای بیشمار ورودی و نحوه صدور آرا در دیوان عدالت اداری توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: دیوان عدالت اداری دارای ۲۲ شعبه بدوی و ۸ شعبه تجدید نظر تخصصی است که حدودا تعداد ۱۵۰۰۰ الی ۱۷۰۰۰ پرونده در ماه توسط قضات دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می گیرد.

در پایان حجت السلام والمسلمین باقری زیاری و موحدی نیا رئیس شعبه ۵۸ دیوان عدالت اداری نسبت به سوالات مطرح شده و ابهامات موجود که توسط حاضرین در جلسه مطرح شد پاسخ هایی را ارائه کردند.