بررسی آماری؛ کوتینیو، ناامیدی بزرگ بارسلونا؟


بررسی آماری؛ کوتینیو، ناامیدی بزرگ بارسلونا؟

گران ترین خرید تاریخ بارسلونا این تیم را به شکل قرضی ترک خواهد کرد.

گران ترین خرید تاریخ بارسلونا این تیم را به شکل قرضی ترک خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، در روز 6 ژانویه 2018 و زمانی که بارسلونا با قراردادی 5 و نیم ساله به ارزش اولیه 105 میلیون پوند فیلیپه کوتینیو را از لیورپول جذب می‌کرد، احتمالا کمتر کسی انتظار داشت که تنها یک سال و نیم بعد، شاهد جدایی او از بارسا آن هم به شکل قرضی باشد.

ستاره 27 ساله برزیلی با امید زیادی به نیوکمپ آمد و با توجه به رقم رکوردشکنی که بارسلونا برای خرید او پرداخت کرد، انتظارات زیادی از او به وجود آمد. برای مثال، این امید وجود داشت که کوتینیو جای خالی آندرس اینیستا را در بارسلونای جدید پر کند؛ بازیکنی که قرار بود در پایان فصل 18-2017 از آبی اناری ها جدا شود.

کوتینیو ستاره آنفیلد بود و در نیمه دوم فصل 12-2011 لالیگا، به شکل قرضی حضور در دیگر تیم کاتالانی یعنی اسپانیول را هم تجربه کرده بود. بنابراین به نظر می‌رسید که مشکلی هم از نظر هماهنگ شدن با فضای لالیگا نداشته باشد.

اما این هافبک برزیلی از زمان حضور در نیوکمپ نتوانسته نمایشی مطابق انتظار داشته باشد. او وصله ناجور سیستم بارسلونا به نظر می‌رسید و نتوانست روزهای درخشان آنفیلد را در نیوکمپ نیز تکرار کند.

کوتینیو که در میانه های فصل 18-2017 به بارسلونا ملحق شده بود، آغازی کند داشت. طرفداران بارسلونا نیز برای دیدن بهترین روزهای کوتینیو تا آغاز نخستین فصل کامل او در بارسلونا صبر کردند؛ اما اغراق نیست اگر بگوییم او در فصل دوم، آماری به مراتب ضعیف تر به ثبت رساند.

بررسی آماری؛ کوتینیو، ناامیدی بزرگ بارسلونا؟کوتینیو نمی‌تواند روزهای ضعیف خود در نیوکمپ را با فرصت های اندک توجیه کند. از زمان حضور در بارسلونا او 76 بار برای این تیم به میدان رفته که در بین همه بازیکنان بارسلونا، تنها جوردی آلبا و ایوان راکیتیچ در مقطع مشابه، توانسته اند بیش از کوتینیو برای بارسا بازی کنند. ضمن آن که او با 4832 دقیقه بازی، در 70.6 درصد از دقایق بازی های بارسلونا مشارکت داشته است.

همه این ها در شرایطی است که او در فصل اول، به دلیل همراهی لیورپول در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مجوز بازی برای بارسلونا در مرحله حذفی را نیافت و به این ترتیب 4 بازی بلوگرانا در مراحل حذفی در مقابل چلسی و رم را هم از دست داد.

آمار کوتینیو در این 76 مسابقه 21 گل و 11 پاس گل بوده که این آمار (به خصوص پاس گل های او) چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد. البته در این 18 ماه، تنها لیونل مسی (71) و لوئیس سوارز (40) توانستند گل های بیشتری نسبت به کوتینیو برای بارسلونا به ثمر برسانند و او سومین گلزن برتر کاتالان ها در این مدت بود.

کوتینیو بارسلونا را بعد از 18 ماه و کسب 4 جام (دو لالیگا، یک کوپا دل‌ری و یک سوپرجام اسپانیا) موقتا به مقصد بایرن مونیخ ترک خواهد کرد، آن هم در شرایطی که مشخص نیست آیا دوباره می‌توان او را با پیراهن بارسلونا دید یا خیر. اما شاید یادآوری یک موضوع بد نباشد. کوتینیو قبل از حضور در بارسلونا در سخنانی اظهار داشته بود دوست دارد در تیمی بازی کند که برای قهرمانی اروپا می‌جنگد. بعد از رفتن کوتینیو، لیورپول دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و یک قهرمانی جشن گرفته و بارسلونا، به ترتیب در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی حذف شده است!

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج