کتاب نهج البلاغه ظرفیت عظیمی برای تحول فرهنگی و اخلاقی است


کتاب نهج البلاغه ظرفیت عظیمی برای تحول فرهنگی و اخلاقی است

اصفهان- ایرنا- رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: کتاب شریف نهج البلاغه مشتمل بر تعالیم عالیه ای است که نیاز امروز جامعه ماست و اگر با دقت علمی و ذوق ادبی بدان پرداخته شود ظرفیت عظیمی برای تحول فرهنگی و اخلاقی ایجاد خواهد نمود.

آیت‌الله حسین مظاهری روز یکشنبه در پیامی به سومین جشنواره بین‌المللی شعر نهج البلاغه توسط مسعود رجایی مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان قرائت شد؛ افزود: این جشنواره که به منظور بهره گیری از زبان فاخر شعر و ادب فارسی در راستای ترویج معارف بالای علوی (س) و تعالیم حیات وحش کتاب مقدس نهج البلاغه برگزار می گردد گرامی می داریم و امید می بریم که سعی مشکور شاعران و فرهیختگان و متصدیان این جشنواره در پیشگاه با کرامت امیر مومنان و مولای متقیان بهترین فرد پذیرفته گردد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شاعران و ادیبان در آستانه آن یوم الله بزرگ، ادامه داد: همه آموزه‌های انسان‌ساز نهج البلاغه و هم گفتمان سرنوشت‌ساز غدیر، باید همواره با بهره گیری از زبان های گوناگون علمی و پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و نیز هنری و ادبی توصیف و تبیین گردد.
رییس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: رخداد مبارک و سرنوشت‌ساز غدیر در زمان و دوره خود بر اثر همدستی جهل و عناد، به یک فرهنگ جاری و غالب تبدیل نشد و از این رو اگر چه سخن بزرگ بود و حادثه ای عظیم، اما با دسیسه های دشمنان حق و حقیقت در مسیر تاریخ و زمان به زودی به دست فراموشی سپرده شد.
وی اضافه کرد: جریان های منحرفی تمام توان خود را به کار گرفتند تا این حادثه با اهمیت به حاشیه رانده شود و غدیر مسکوت بماند و شد آنچه شد.
آیت الله مظاهری ادامه داد: اینک باید همه عالمان و حقیقت جویان و فرهیختگان توان علمی و ظرفیت فرهنگی خود را در مسیر احیا و توسعه و تعمیق فرهنگ غدیر و آموزه های نهج البلاغه به کار گیرند تا به یاری خداوند متعال و عنایت امیرمومنان جامعه هرچه نزدیکتر به آن فرهنگ و تعالیم حیات بخت و انسان‌ساز داشته باشیم.
وی در پایان با تشکر از اهتمام همه دست اندرکاران این جشنواره تصریح کرد : از خداوند برای شما الطاف و ادعیه مولای متقیان ایران را برای شما از خداوند منان مسالت می نمایم.
سومین جشنواره بین المللی نهج البلاغه با عنوان "بهشت بیان" عصر روز یکشنبه در سالن همایش های اهل بیت (ع) برگزار شد.

7134/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی