دانشجویان دانشگاه های مشهد به ملاقات بیماران می روند


دانشجویان دانشگاه های مشهد به ملاقات بیماران می روند

مشهد- ایرنا- در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم طرح عیادت از بیماران بستری در بیمارستان های شهر مشهد با عنوان وقت ملاقات توسط دانشجویان دانشگاه های این شهر در حال اجراست.

دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به چهارمین سال اجرای این ایده افزود: با هماهنگی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی و مردم نهاد در سطح شهر مشهد از بیماران ۱۲ بیمارستان از جمله رضوی، قائم، ثامن و فارابی عیادت می کنند.
محمد امین بنی علیان گفت: بر اساس حدیثی که از امام صادق (ع) نقل شده است بیماران در بستر یکی از سه دسته از افراد مستجاب الدعوة هستند.
وی ادامه داد: دانشجویان با تهیه گلدان کوچکی به عنوان هدیه و به مناسبت عید غدیر خم از بیماران تقاضا می کنند تا ضمن دعا برای شفای خود برای سلامتی و ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) نیز دعا کنند.
دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: بسیاری از پزشکان و عوامل بیمارستان ها در گفت و گو با دانشجویان حاضر در این برنامه اعلام کرده اند حضور این افراد تاثیر بسیاری مثبتی بر روی بیماران و خانواده های آنها داشته است.
بنی علیان افزود: به نشانه امیدواری بیماران به زندگی و طراوت، دانشجویان یک گیاه "پیتوس" را که نگهداری آن به راحتی انجام می شود را هم به عنوان هدیه تقدیم آنها می کنند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است تا در طول دو روز پنج هزار گلدان به بیماران اهدا شود که در نوبت صبح امروز دانشجویان دربیمارستانهای رضوی، قائم، ثامن و فارابی حضور یافتند و با بیماران ملاقات کردند.
دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: برای تامین هزینه های این طرح از بودجه فرهنگی دانشگاه ها و همچنین افراد خیّر و علاقه مندانی که نذرهایی داشته اند کمک گرفته شده است و تاکنون هر ساله تعداد پنج هزار هدیه توزیع شده است.
بنی علیان با اشاره به دیگر طرح های کانون مهدویت افزود: این گروه در دیگر مناسبت های اسلامی نیز طرح های مختلفی در استان خراسان رضوی و کشور انجام داده است که از آن جمله می توان به طرح " شاهراه" که به مناسبت ایام شهادت حضرت رضا (ع) برگزار می شود اشاره کرد.
او اضافه کرد: در طرح شاهراه دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور به شهر نیشابور می آیند و سپس برای عزاداری تا حرم رضوی را پیاده طی می کنند.
۲۰۳۰/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ندبه