300 زندانی بوشهر مشمول رافت اسلامی می‌شوند


300 زندانی بوشهر مشمول رافت اسلامی می‌شوند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: همزمان با عید غدیر خم 300 نفر از جمعیت 2 هزار و 600 نفری زندانیان این استان مشمول رافت اسلامی ‌می‌شوند.

سید قاسم طباطبایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با همت خیران در جشن گلریزان امسال با جمع‌آوری هفت میلیارد ریال ۴۵ زندانی در ماه مبارک رمضان در این استان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نیز یکهزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان بوشهر مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند که از این تعداد ۵۰۰ نفر آزاد و ۷۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

طباطبایی ادامه داد: زندانیانی که فاقد سابقه، واجد حسن خلق، بیم تجلی جرم از آنها نرود و سرپرست خانوار مشمول عفو می‌شوند.

300 زندانی بوشهر مشمول رافت اسلامی می‌شوند

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر حضور دارند که از این تعداد ۵۳ نفر مربوط به مهریه و نفقه و ۷۲ نفر محکوم به جرائم مالی غیرعمد هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که درقانون برای کاهش جمعیت کیفری پیش بینی شده استفاده از ابزار الکترونیک است که تامین این امکانات و تجهیزات در کاهش جمعیت کیفری این استان به میزان ۷ تا ۸ درصد تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: زندان باز این استان در شهر برازجان امکان و ظرفیت اجرای طرح دستبند و پابند الکترونیک را دارد و در صورت تامین امکانات، تجهیزات و اعتبار لازم این طرح در استان اجرا می‌شود.

طباطبایی اظهارداشت: با توجه به احکام صادره از این ظرفیت می‌توان برای کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی جمعیت کیفری استان بوشهر از اول سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین فراوانی جمعیت کیفری در استان بوشهر را سرقت خرد، مواد مخدر و جرائم علیه اشخاص شامل می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر اضافه کرد: امروز نگاه سازمان زندان‌ها به جمعیت کیفری تنها زندانبانی نیست بلکه رعایت کرامت انسانی، حقوق شهروندی و تقویت اعتقادات دینی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود امسال ۳۲۵ نفر از محکومان استان مشغول به کارشوند و ۸۹۳ نفر در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کنند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی