موفقیت همه جانبه با مشارکت مردمی و همت مسئولان ممکن است


موفقیت همه جانبه با مشارکت مردمی و همت مسئولان ممکن است

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر تلاش مسوولان برای رفع دغدغه‌های مردم گفت: توسعه، اشتغال و رفع مشکلات موجود با مشارکت مردمی و همت مسئولان ممکن است.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مراغه افزود: برای رفع مشکلات موجود، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نباید منتظر بمانند بلکه با اقدامی عملی و جدی در مسیر رشد و بالندگی و رفع موانع موجود تلاش و اهتمام کنند.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، هم اکنون حرکت‌های مناسبی با تامین و تخصیص بودجه لازم برای ادامه طرح های عمرانی در این شهرستان انجام شده است.
شکری اضافه کرد: تخصیص بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی برای تسریع در روند اجرای طرح آزادراه مراغه - هشترود در این راستا انجام شده و براساس پیش بینی‌های انجام شده با روند فعلی تا پایان سال حدود ۳۲ کیلومتر از مسیر این طرح آسفالت‌ریزی می‌شود.
وی گفت: اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت جاده فعلی مراغه - هشترود، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و نیز شانه سازی جاده‌ای و نصب تابلوهای هشدار دهنده در نقاط مختلف این مسیر پرتردد از جمله اقداماتی است که برای کاهش مشکلات ترافیکی در این شهرستان انجام گرفته است.
وی افزود: همچنین با رایزنی‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بوجه کشور، طرح فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در ردیف بودجه‌ای سال جاری قرار گرفته و امسال نیز ۷ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص می‌یابد.
وی ادامه داد: در این راستا نیز، تخصیص اعتبار و مصوبه اجرای طرح احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب شهری و اصلاح و توسعه آب و تصفیه خانه آب شهر مراغه نهایی شده است.
فرماندار مراغه با اشاره به دیدارهای انجام شده با اعضای هیات دولت برای توسعه عمرانی و زیرساخت های شهرستانی مراغه اضافه کرد: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، تخصیص اعتبار ویژه برای تامین قیر راه های روستایی پیگیری شد.
شکری گفت: برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند به عنوان مطالبه مردمی از جمله مواردی است که برای این منظور رایزنی های مناسبی انجام شده و امید است تا ۲ ماه آینده، زمینه مساعد برای برقراری پروازها از این فرودگاه فراهم خواهد شد.
وی افزود: همچنین در دیدار با وزیر صمت مقرر شد که برای تسریع در اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، اجرای بخشی از آن به این وزارت خانه واگذار شود.
شکری اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده با معاون بنیاد مسکن کشور نیز، ۳ میلیارد تومان اعتبار ملی برای آسفالت معابر روستایی این شهرستان تخصیص یافت.
فرماندار مراغه از عزم جدی دستگاه های خدمات رسان برای توجه به مناطق حاشیه شهری افزود: در این راستا، طرح های مناسبی در منطقه عشرت آباد در زمینه عمران شهری از سوی شهرداری در حال اجرا بوده و نیز طرح های توانمندسازی مناطق مرحوم نیز با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد برکت در این مناطق در حال اجراست.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری