960 تن در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند


960 تن در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند

قم-ایرنا- رئیس بنیاد قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: 960 تن در دو بخش برادران و بانوان در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در قم شرکت کردند.

علی مقنی روز شنبه در نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم و مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، افزود: این دوره از مسابقات در مرحله نخست به‌صورت ضبط استودیویی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۴۰ تن در بخش برداران و ۴۱۰ تن نیز در بخش خواهران در بخش ضبط استودیویی و مقدماتی مسابقات راه‌یافته‌اند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم و نهایی مسابقات به‌صورت حضوری از ۶ تا ۱۱ مهرماه در استان اصفهان صرفا در بخش برادران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ تن از قاریان در بخش مردان به مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان راه خواهند یافت.

مقنی بیان کرد: همچنین مرحله نهایی مسابقات مدیحه‌سرایی بانوان نیز روزهای ۱۲ و ۱۳ مهرماه سال جاری با حضور بیش از ۳۲۰ تن در استان اصفهان ترتیب می‌یابد.

وی بیان کرد: بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از مهرماه سال گذشته ذیل سند راهبردی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین‌شده است.

مقنی ادامه داد: در سند راهبردی قرآن کریم، نظام جامع مسابقات قرآن کریم و همچنین تاسیس بنیاد قرآن کریم جمهوری اسلامی از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی پیش‌بینی‌شده است.

وی ابراز کرد: بنیاد مسابقات قرآن کریم، وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجرایی مسابقات را بر عهده دارد، همچنین ساماندهی امور داوران و توسعه مسابقات قرآنی در حوزه‌های مختلف نیز بر عهده این بنیاد است.

مقنی بیان کرد: برگزاری دوره‌های ارتقا و آموزشی برای عوامل اجرایی، سطح‌بندی مسابقات کشوری و رصد مسابقات قرآنی کشور نیز توسط این بنیاد به‌صورت مستمر در حال پیگیری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز تاکید کرد: برنامه ایستگاه چهل و دوم در هشتاد قسمت در دو نوبت عصر و شب از شبکه قرآن سیما از ۲۰ مردادماه سال جاری روی آنتن رفته است.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه قرآنی ایستگاه چهل و دوم نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: تقویت بعد ترویجی برنامه ایستگاه چهل و دوم و افزایش جنبه‌های جذابیت بخش از رویکردهای امسال این برنامه قرآنی است.

علی‌اصغر سلطانی اضافه کرد: افزایش مخاطبان جوان هدف‌گیری اصلی برنامه امسال ایستگاه چهل و دوم است و پیش‌تولید این برنامه از ۲ ماه قبل به‌صورت رسمی آغازشده است.

وی اظهار داشت: حضور بیش از ۵۰۰ تن شرکت‌کننده در یک برنامه تلویزیونی، آمار بسیار بالا و قابل‌توجهی است، ضبط این برنامه به‌صورت رسمی از ۱۰ مردادماه آغازشده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه