وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور


وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور

خبرگزاری آریا- معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد.

وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور
خبرگزاری آریا- معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، محسن صالحی نیا افزود: بطورکلی از این تعداد 94 تا 95 درصد در زمره صنایع کوچک و متوسط جای می گیرد.
وی اظهارداشت: هم اکنون 44 هزار واحد صنعتی از مجموع 84 هزار واحد صنعتی در سطح شهرک های صنعتی کشور استقرار دارند.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: جالب اینکه بدانید از این تعداد 41 تا 41 هزار و 500 واحد به عنوان صنایع کوچک در 840 شهرک صنعتی مستقر ومشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: فعالیت تعداد واحدهای صنعتی با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان های مختلف متفاوت است.
صالحی نیا بیان داشت: طبق معمول تعداد واحدهای صنعتی موجود در استان های پیشرفته تر به لحاظ صنعتی بالاتر از سایر نقاط کشور است.
وی ضمن اشاره به مولفه های مهم و اساسی همچون نقدینگی، بازار، فناوری و به روز رسانی در حوزه صنایع کوچک و متوسط به رادیو اقتصاد گفت: واحدهای کوچک و متوسط در بحث بازار به دو دسته تقسیم می شوند برخی ها کالاهای نهایی تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند و تعدادی در بخش زنجیره تامین واحدهای بزرگ مشغول فعالیت هستند و کمتر نمود ظاهری در سطح جامعه دارند.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: بخش قابل توجهی از تولیدات در واحدهای بزرگ مدیون صنایع کوچک و متوسط است چون بسیاری از اقلام مورد نیاز بنگاه های مزبور اعم از قطعات، مواد اولیه، ماشین آلات، مواد کمکی، ملزومات و بسیاری موارد دیگر دراین واحدها تولید و تامین می شود.
وی اظهارداشت: واقع مطلب اینکه با توجه به نقش بسیار بالای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در بحث پویایی تولید، اشتغال افزایی، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر ضرورت دارد تامین مالی مناسبی از این واحدها صورت گیرد تا بتوانند با ظرفیت های مورد پیش بینی فعالیت کنند.
وی در ادامه یادآورشد: اگر واحدهای کوچک و متوسط به لحاظ نقدینگی تامین شوند اقلام مورد نیاز واحدهای بزرگ را تامین و به تبع بنگاه های بزرگ با تولید و فروش محصولات خود دوباره این نقدینگی را به چرخه تولید باز می گردانند.




روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سخنگوی سازمان ملل به اقدام زننده نماینده اسرائیل در مجمع عمومی