مهارت‌آموزی مبتنی بر تولید در سمنان مورد توجه قرار گیرد


مهارت‌آموزی مبتنی بر تولید در سمنان مورد توجه قرار گیرد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: مهارت‌آموزی مبتنی بر تولید و بهره‌وری در ارایه خدمات با کیفیت در استان مورد توجه قرار گیرد.

حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سند جامع مهارت آموزی استان سمنان رویکردی نو برای جلوگیری از موازی کاری و ارایه آموزش‌های مهارت‌محور برای توسعه کسب و کار است.
وی خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی مبتنی بر اشتغال و توجه به ظرفیت‌های اقتصادی باید در استان سمنان اجرا شود و با این راهبرد می توان برای کاهش روزافزون آمار بیکاری اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: توجه به مهارت‌آموزی در بخش ارایه خدمات مورد تاکید استانداری سمنان است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای این مقوله مهم غفلت نکند.
عسگری تصریح کرد: سند جامع مهارت آموزی بعد از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان سمنان قابلیت اجرا دارد و با اجرای این طرح تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی مشخص می شود.
وی تصریح کرد: وضعیت آمار بیکاری و بازار کار در سمنان کمی پیچیده شده است چرا که مازاد عرضه و هم مازاد تقاضای نیروی کار در استان وجود دارد.
عسگری تصریح کرد: توجه بیش از حد جوانان برای اشتغال در مشاغل دولتی یک ضعف اساسی است و با فرهنگ‌سازی باید مسیر اشتغال در بخش‌های مختلف به بیکاران جامعه یادآوری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: در اجرای سند جامع مهارت‌آموزی استان سمنان، به پیوست رسانه‌ای موضوع باید توجه شود و با این راهبرد می توان برای جلب نظر جوانان برای فعالیت در مشاغل غیردولتی اقدام کرد.
دراین نشست در ارتباط با تدوین و اجرای سند جامع آموزش مهارت‌آموزی استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !