عمده توجه ها در توزیع اعتبارات به سمت ورزش قهرمانی است


عمده توجه ها در توزیع اعتبارات به سمت ورزش قهرمانی است

همدان _ ایرنا _ سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: سهم و وزن سیاست های ما در حوزه ورزش های همگانی شرایط متعادلی ندارد و عمده توجه ها در سیاست های کلان در توزیع اعتبارات به سمت ورزش های قهرمانی است.

افشین ملایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درست است که ورزش قهرمانی می تواند به عنوان یک برند جمهوری اسلامی را در میادین بین المللی مطرح کند و موجب غرور ملی شود، اما دیگر ورزش ها همچون ورزش همگانی دچار مشکل می شود.

وی در همین رابطه توضیح داد: اگر بیش از حد به این رویکرد در ورزش توجه و حمایت شود، موجب می شود ورزش همگانی که سلامت ملی ۸۳ میلیون ایرانی را در بر می گیرد، به محاق برود و دچار مشکلاتی شود که امروز شاهد آن هستیم.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی توجه جدی به ورزش همگانی در سیاست گذاری های کلان و اعمال حمایت های لازم در توزیع منابع و اعتبارات و اجرای استراتژی ها را مهمترین راهکار برای حل این مشکل و توسعه ورزش های همگانی برشمرد.

ملایی بیان کرد: فدراسیون ورزش همگانی عمده ترین وظیفه ای که برای خود تعریف کرده، برگزاری همایش های پیاده روی نیست، بلکه تغییر رفتار مردم است.

وی ادامه داد: زمانیکه تغییر رفتار مساله اصلی باشد، مهمترین رویکردهای مورد استفاده برای تغییر رفتار در دنیا باید مورد توجه قرار گیرد و موثرترین رویکرد بازاریابی اجتماعی است.

مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: این رویکرد به ما می گوید اگر قرار است یک گروه یا رده سنی به ورزش در سطح ملی بپردازند، در گام نخست باید آن رده سنی مطالعه و وضعیت اجتماعی، اقتصادی و باورهای آنان بررسی شود.

ملایی با تاکید بر در نظر گرفتن نوع اعمال سیاست های تشویقی متناسب با این رده سنی گفت: در این راستا متناسب با شرایط اقلیمی، جغرافیایی و جمعیت شناختی رده مخاطب برنامه های متناسب را تعریف کنیم تا امکان مشارکت برای رده های سنی مختلف به وجود آید.

وی استفاده از رویکردهای کلی و کلیشه ای را به صلاح ندانست و تاکید کرد: شرایط موجود نشان می دهد که باید یک تحول جدی در ادبیات ورزش همگانی و رویکردها و سیاست های کلان ایجاد شود.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تغییرات در سال های آینده میزان مشارکت مردم به شکل معنادار افزایش یابد.

ملایی گفت: این در حالیست که با توجه به آمار وزارت بهداشت و درمان، وضعیت و نیمرخ سلامتی مردم ایران شرایط مطلوبی ندارد و به تازگی وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که بیش از ۳۰ میلیون ایرانی دارای فشار خون هستند.

وی عمده ترین دلیل فشار خون را عواملی همچون تغذیه و کم تحرکی دانست و افزود: به نظر می رسد ورزش نتوانسته در سبک زندگی مردم به شکل موثری نفوذ کند.

مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در همین راستا و برای اجرای برنامه های تدوین شده، استان ها مشارکت خوبی دارند و متناسب با گروه سنی در سطح ملی باید برنامه های اختصاصی داشته باشیم.

روز گذشته جمعه/۲۵ مرداد/ همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان همدان در شهرستان ملایر برگزار به صورت زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما پخش شد.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...