12 هزار گروه جهادی به محرومیت زدایی کمک می کنند


12 هزار گروه جهادی به محرومیت زدایی کمک می کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: 12 هزار گروه جهادی با جمعیتی حدود 500 هزار نفر به محرومیت زدایی در کشور کمک می کنند که از این تعداد 740 گروه جهادی ویژه متخصص در فعالیت های مختلف حضور دارند.

سرهنگ محمد زهرایی روز شنبه در جلسه شورای گروه های جهادی کرمانشاه که در سازمان بسیج سازندگی این استان برگزار شد؛ با بیان اینکه گروه های جهادی مستقل از بسیج و هر نهادی دیگر است، افزود: توسعه کیفیت و کمیت گروه های جهادی اولویت برنامه های این سازمان در سال جاری است.

وی با اشاره به کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه و سیل ابتدای سال جاری اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب گروه های جهادی و بسیج در این بحران ها به کمک مردم گرفتار در سیل و زلزله بدون هیچ گونه امکاناتی شتافتند و این یعنی بسیج یک نهاد کاملا مردمی است نه حکومتی و نه اداری.

زهرایی، رواج تفکر جهادی برای محرومیت زدایی مناطق محروم را یکی از اهداف اصلی سازمان بسیج سازندگی در سال جاری برشمرد و گفت: مهم نیست حتما گروه های جهادی باید صبغه بسیجی و یا مذهبی داشته باشند بلکه مهم این است تفکر و روحیه جهادی و خدمت به هم بین مردم بخصوص جوانان رواج یابد تا به محرومیت زدایی کمک کنند.

او در ادامه گروه های جهادی و بسیج را مسئول اقتصاد مقاومتی یا محرومیت زدایی از کشور ندانست و گفت: بسیج و گروه های جهادی فقط برحسب تفکر انقلابی و نوع دوستی به مستعضفان خدمت می کنند، نه مسئولیت اداری و برای انجام این کار نه اعتبار و نه امکاناتی در اختیار دارند بلکه دوست دارند برای مردم کاری انجام دهند.

مسئول بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با گروه های جهادی و بسیجی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری دوست دارند تفکر کمک و کار جهادی بین مردم رواج پیدا کند.

زهرایی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد که به حضور جوانان در عرصه های مختلف تاکید کردند و افزود: سند نوسازی بسیج سازندگی در دست تدوین است که در این سند برای اجرای راهبردهای گام دوم انقلاب و نقش جوانان باید در بسیج سازندگی تقویت شود و یک سری از ضعف های ساختاری و گفتمانی اصلاح شود.

وی همچنین جذب گروه های جهادی در پروژه های عمرانی سپاه را یکی دیگر از برنامه های این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: کارگروه های جهادی نباید فقط مختص به امور عمرانی باشد بلکه گروه های مانند بهداشت و پزشکی، گروه های فرهنگی، گروه های مختلف توانمند سازی (فنی حرفه ای) نیز باید بسیار فعال شوند.

زهرایی راه اندازی سامانه نرم افزاری بسیج را از دیگر برنامه های این سازمان نام برد و گفت: در این سامانه قصد داریم نسبت بسیج و گروه های جهادی را با برنامه های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، کارهای فرهنگی و بهداشتی و غیره مشخص کنیم تا از موازی کاری گروه ها جلو گیری شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ۴۰ هزار طرح و پروژه مختلف بسیج سازندگی و گروه جهادی در کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی متولی این پروژه ها است که برای اجرا آنها را به بسیج سازندگی واگذار کرده است.

وی در پایان روشنگری، مطالبه گری و خدمت رسانی را به عنوان سه هدف اصلی بسیج و گروه های جهادی عنوان کرد.

۸۰۶۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ فکرشو می کردید "عسل خاله" سریال پایتخت در واقعیت انقدر جوان باشد!