رونق اسناد رسمی؛ کمک به کاهش اختلاف و نزاع


رونق اسناد رسمی؛ کمک به کاهش اختلاف و نزاع

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سردفتران اسناد رسمی باید مصداق کاتب بالعدل باشند، گفت: سند رسمی که صادر می‌شود باید مورد احترام مردم باشد.

رونق اسناد رسمی؛ کمک به کاهش اختلاف و نزاعبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ذبیح الله خدائیان در مراسم تکریم و معارفه اعضای قدیم و جدید هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران افزود: این اسناد رسمی که در دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود در صلح و آرامش و کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی نقش عمده‌ای دارد، هرچه اسناد رسمی رونق پیدا کند میزان اختلاف‌ها و نزاع‌ها در جامعه کمتر خواهد بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همان طور که در دوره جدید فعالیت قوه قضائیه طرح تحول در دستور کار قرار گرفته در کانون سردفتران و دفتریاران نیز باید این تحول در اولویت باشد.
وی ادامه داد:​ هدف تحول این است که دقت و سرعت در کار‌ها و ارائه خدمات به مردم بالا برود و کار مردم سریعتر انجام و رضایت مردم جلب شود.
خدائیان با بیان اینکه ارتباط سردفتر با مردم، مستمر است، گفت: بیش از ۷ هزار سردفتر و دفتریار در سراسر کشور داریم که مستقیم با مردم در ارتباط هستند و میلیون‌ها خدمات به مردم ارائه می‌دهند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از جامعه سردفتری و دفتریاری باید حفاظت و حراست شود و اگر هم افراد سودجویی قصد لطمه زدن به حیثیت سردفتران را دارند باید برخورد شود.
وی ادامه داد: البته نظارت‌ها هم بروز باشد و علاوه بر سیستم سنتی باید از سیستم‌های بروز نیز در بحث نظارت بهره گرفت و این کار به بحث سلامت دفاتر اسناد رسمی کمک مؤثری خواهد کرد.
خدائیان گفت: البته برای ایجاد تحول در جامعه سردفتر باید طرح و برنامه داشته باشیم و اگر کانون برای اداره کار دفاتر اسناد رسمی برنامه نداشته باشد، دچار روزمرگی می‌شود، در تهیه این برنامه‌ها ضروری است از رأی و نظر جامعه سردفتری استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!