گرفتن تسهیلات به نام تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد به کام سایر استان‌ها


گرفتن تسهیلات به نام تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد به کام سایر استان‌ها

‌معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی‌ها به نام تعاونی‌های استان تهسیلات گرفتند اما در استاهای دیگر سرمایه گذاری کردند.

‌«عبدالناصر قادرپناه» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: 3هزار و 213 تعاونی در گرایش‌های مختلف در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 439 تعاونی در حال اجرا و فعال با 15 هزارو 692 اشتغال زایی، 744 تعاونی در دست اجرا با 6 هزار و 783 اشتغال زایی و یک هزار و 30 تعاونی غیر فعال هستند.

وی اظهار کرد: ترویج آموزش، تشکیل تعاونی، برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و گردهمایی تعاونی ها نظارت بر امور تعاونی ها و اعطاء تسهیلات به تعاونی‌ها ‌ازجمله فعالیت های معاونت تعاون است.

‌معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق فکر تعاون در استان تشکیل داده ایم، خاطرنشان کرد: هم چنین واحد تعاونی در دانشگاه یاسوج برای توسعه تعاون تشکیل دادیم.

قادر پناه تصریح کرد: تعاونی برف و آفتاب دنا سال گذشته در سی سخت با 3 هزار نفر عضو سرمایه‌ 200 تا 400 میلیون تومانی 20 نفر اشتغالزایی در حوزه گردشگری تشکیل شده و فعالیت می کند.

وی ادامه داد: بیشتر تعاونی های استان در بخش های کشاورزی و دامداری است‌. و تعاونی های موفق استان نیز در همین بخش هستند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 70 درصد تعاونی های طرح های کشاورزی در بخش تعاونی استان فعال هستند.

قادر پناه در خصوص تعاونی های بخش صنعت استان بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون برخی افراد به نام تعاونی در این استان تسهیلات گرفتند اما متاسفانه به محض بهره برداری و پرداخت، تسهیلات را در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری کردند و به انحراف کشیده شدند که اکثر این تعاونی ها غیر بومی هستند.

وی تاکید کرد: بانک های مربوطه باید با این افراد طبق قانون برخورد کنند اما تاکنون راه به جایی نبرده اند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح چشمه تعاون اظهارکرد: این طرح با مشارکت بانک توسعه تعاون و وزارت تعاون و باهمکاری تعاونی ها اجرا خواهد شد که تعاونی ها حمایت و تقویت می شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403