نمایشگاه مبل و منبت در تویسرکان گشایش یافت


نمایشگاه مبل و منبت در تویسرکان گشایش یافت

استاندار همدان در آیین افتتاح دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در تویسرکان گفت: اصلی ترین سرمایه این شهرستان وجود مردمانی متدین و هنرمند است که در مقاطع مختلف قهرمانانه نقش آفرینی کردند.

سید سعید شاهرخی افزود: تویسرکان از شهرستان هایی با ظرفیت بالا در بین شهرستان های ده گانه استان همدان است.

وی اضافه کرد: طبیعت که خداوند نصیب مردمان این منطقه کرده سرشار از نعمات الهی است؛ تویسرکان در بخش کشاورزی و صنعت دارای ظرفیت های زیادی است.

استاندار همدان با بیان اینکه مهارت در تولید مبل و منبت یکی از ویژگی های بارز هنرمندان این منطقه است گفت: وجود بیش از چهار هزار کارگاه فعال در این شهرستان فرصت های شغلی زیادی برای اهالی این منطقه فراهم کرده است.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع سعی شد هدفمند حرکت شود و در این راستا ظرفیت های هر منطقه شناسایی شد و در تویسرکان برنامه ما تقویت این هنر صنعت به ویژه در روستاهای سید شهاب، جیجانکوه و اشترمل است.

فرماندار تویسرکان نیز گفت: فعالیت چهار هزار و ۳۰۰ کارگاه تولید مبل و منبت در این شهرستان برای هشت هزار تن به طور مستقیم و ۱۷ هزار شهروند به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

سیدرسول حسینی با بیان اینکه کارگاه مبل و منبت در برخی از روستاهای تویسرکان فعال است افزود: عملیات اجرایی مرکز تخصصی مبل و منبت روستای اشترمل در زمینی به مساحت ۹۳۸ متر مربع و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز و امسال بهره برداری شد.

وی بیان کرد: ۴۹۰ کارگاه و ۷۰۰ استادکار در حوزه مبل و منبت تویسرکان فعالیت دارند و به دنبال گشایش نمایشگاه مبل و منبت روستایی در اشترمل، ۴۰ غرفه در این نمایشگاه دایر شد.

در این آیین تمبر دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت رونمایی شد.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات اساسی قرارداد با چین؛ چرا شهرداری تهران شفاف سازی نمی کند؟