مساجد برای غدیر حماسه‌سازی کنند/ همه مسجدی‌ها برای تبلیغ ولایت به میدان بیایند


مساجد برای غدیر حماسه‌سازی کنند/ همه مسجدی‌ها برای تبلیغ ولایت به میدان بیایند

ائمه جماعات و روحانیون در نشستی به میزبانی دفتر تهران آیت‌الله العظمی نوری همدانی با تاکید بر لزوم حماسه‌سازی درباره غدیر، بیان کردند: باید مسجدی‌ها و همه فعالان فرهنگی مذهبی برای تبلیغ و ترویج غدیر به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد همیشه پیشگام راه اندازی نهضت های مذهبی بوده اند و همین نقش را در چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد نیز به خوبی با اقداماتی همچون فراگیرکردن دهه های کرامت و ولایت و امامت ایفا کرده اند.

چنان که در هر نشستی با حضور ائمه جماعات مساجد و روحانیون و طلاب طی یک ماه اخیر در سطح شهر تهران، موضوع دهه ولایت و امامت و بزرگداشت غدیر و انتقال پیام این واقعه تاریخ ساز، محور و موضوع اصلی بوده است.

در نشستی که پنجشنبه، 24 مرداد ماه نیز با حضور نمایندگان و مسئولان برخی از دفاتر مراجع تقلید، ائمه جماعات مساجد، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه تهران در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران (واقع در خیابان پاسداران، روبروی بانک مرکزی) برگزار شد، این موضوع دوباره عینیت یافت.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «سید مختار عظیمی» در این نشست با اشاره به جایگاه برجسته مسجد در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع)، گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره مساجد را مهم ترین پایگاه دین داری و نشر معارف اسلام ناب محمدی معرفی کرده اند.

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر (عج) (واقع در ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد)، افزود: بر این اساس درک می شود چرا باید مساجد در بزرگداشت دهه ولایت و امامت بیش از هر مرکز دیگری فعال باشند. هرچقدر مساجد فعال تر باشند جشن های غدیر رونق بیشتری می گیرد.

در موضوع ولایت و امامت، بحث سن مطرح نیست

همچنین در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین رضوی» با اشاره به سربلندی نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه خاورمیانه و جهان، اظهار کرد: این عزت ریشه در اعتقاد ما به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت پیامبر اسلام (ع) دارد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: ماه ذی الحجه مملو از حوادث مهم مذهبی است و گاهی به دلیل اهمیتی که ما برای موضوع غدیر قائل هستیم نسبت به معرفی شخصیت و سبک زندگی و تاریخچه زندگی امام هادی (ع) غافل می شویم.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) در کودکی به امامت رسیدند و به این صورت یک بار دیگر ثابت شد در موضوع ولایت و امامت، بحث سن مطرح نیست.

رضوی تصریح کرد: منبری ها و مداحان ضمن روشنگری و تبلیغ وسیع درباره عید غدیر باید نسبت به آشنایی بیشتر مردم با آموزه ها و روایات رسیده از امام هادی (ع) همت گمارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین روحانی پور» نیز در ادامه این نشست با اشاره به فضائل و مناقب امام هادی (ع)، گفت: زیارت جامعه کبیره که دانشنامه و دایره المعارف امامت است بزرگ ترین میراث به جای مانده از حضرت هادی (ع) است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: غدیر نقطه انتقال ولایت از نبوت به امامت است بنابراین باید همه اعم از مسجدی ها، هیئتی ها، اعضای دفاتر مساجد، بسیجی ها و سایر فعالان مذهبی و فرهنگی تمام همت خود را برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت و تبیین پیام و مفاهیم غدیر به کار گیرند.

به گزارش شبستان، این نشست دوباره نشان داد دلسوختگان اهل بیت (ع) برنامه ریزی خوبی برای تکریم مقام ولایت و برپایی جشن های وسیع در بزرگداشت عید غدیر دارند به طوری که امسال حتما شاهد رونق این جشن ها در سراسر کشور به ویژه در تهران به عنوان پایتخت نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)