مناطق آزاد راه عبور کشور از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی هستند


مناطق آزاد راه عبور کشور از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی هستند

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مناطق آزاد راه عبور کشور از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی هستند، گفت: البته به تازگی نوسانات ارزی باعث شده میزان صادرات از مناطق آزاد افزایش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، قلی الله قلی زاده در نشست مشترک اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد و رونق منطقه آزاد ارس از مسیر خداآفرین می‌گذرد و این منطقه نیازمند توسعه همه جانبه است؛ شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه بهتر و وسیع تر بوده و در حوزه کشاورزی و گردشگری پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی مناطق آزاد رشد صادرات است؛ ولی در حال حاضر این موضوع برعکس بوده و در حوزه عمل توجهات بیشتر به واردات محدود شده است.

وی با بیان این‌که مصوبات جدید با قوانین و روح مناطق آزاد در تضاد است، خاطرنشان کرد: مصوبات تایید شده در هیئت دولت، برخلاف‌ فعالیت‌های مناطق آزاد است و به جای این‌که راه‌ حلی را برای حل این مشکلات ارائه دهند، صورت مسئله را پاک می‌کنند.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد عملاً نسبت به چند سال قبل به تعطیلی کشیده شده‌اند که یک دلیل به خاطر نوسانات قیمت ارز بوده و دلیل دیگر نیز مربوط به تصمیمات غلط مدیران و مسئولان می‌شود.

همچنین در ادامه این جلسه نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان میانه مقام اول بیکاری در استان را از آن خود کرده است و فارغ‌ التحصیلان جویای کار به سایر استان‌ها مهاجرت می کنند.

یعقوب شیویاری اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شهرستان میانه را تبدیل به منطقه اقتصادی کنیم که این امر نیازمند تعامل مسئولان و دست‌اندرکاران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی