مردم شهر نیوآرک آمریکا به خشم آمدند


بحران آب باعث خشمگین شدن مردم شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ بحران آب باعث خشمگین شدن مردم شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا شده است.

مردم نیوآرک پس از آنکه مقامات این شهر توزیع آب در بطری‌های بسته بندی شده را متوقف کردند بسیار عصبانی شدند. علت توقف توزیع بسته‌های آب معدنی در این شهر انقضای تاریخ تولید آنها بود.
خبرنگار شبکه سی ان ان گزارش داد: برخی ساکنان شهر نیوآرک احتمالا برای چند ماه آب آلوده به سرب را می‌نوشیدند، اما اطلاع نداشتند. حامیان محیط زیست می‌گویند مردم نیوآرک برای سال‌ها این آب را می‌نوشیدند. نمونه‌های آبی که در سال ۲۰۱۵ بررسی شده بود میزان بالای سرب را نشان می‌داد. مقامات شهر نیوآرک تلاش کردند با توزیع فیلتر آب در میان شهروندان، این مشکل را حل کنند، اما آزمایش‌های ماه اوت نشان داد که میزان سرب آب بسیار بالا است و مشخص شد که فیلتر‌ها کارایی ندارند.
اکنون در شهر نیوآرک، آب به صورت بطری‌های بسته بندی شده توزیع می‌شود. نیوآرک تنها شهری نیست که در مورد سالم بودن آب آشامیدنی نگرانی دارد. شهروندان نیوآرک که بزرگترین شهر ایالت نیوجرسی است در صف‌های طولانی می‌ایستند تا بطری‌های بسته بندی شده آب را دریافت کنند. مقامات این شهر روز سه شنبه توزیع بطری‌های آب معدنی را متوقف کردند، چون تاریخ انقضای آن‌ها ماه مه امسال بود.
یکی از شهروندان نیوآرک گفت: «آن‌ها مدام می‌گویند که بازمی گردند و بطری‌های آب با تاریخ جدید توزیع می‌کنند، اما آن‌ها سازماندهی خوبی ندارند. من از شهردار می‌خواهم که کاری بکند»
خبرنگار گفت: اداره بهداشت نیوجرسی اعلام کرد تا زمانی که درب بطری‌های آب باز نشود هیچ محدودیت زمانی برای ماندگاری آب وجود ندارد.
شورای دفاع از منابع طبیعی - که گروهی غیرانتفاعی و حامی منابع طبیعی است - در اعتراض به آلودگی آب از مقامات شهر نیوآرک شکایت کرده است.
گزارش سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حدود یک سوم سیستم‌های آب شهری در آمریکا - که به حدود ۹۰ میلیون انسان آبرسانی می‌کنند - دستکم یک مورد از قانون آب آشامیدنی سالم را نقض کردند. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده است که تعمیر کردن سیستم آبرسانی آمریکا بیش از ۷۴۳ میلیارد دلار هزینه دارد.
اریک اولسون گفت: زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران و دولتمردان ما درک کنند که همه حق دارند به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !