قول وزیر بهداشت برای مبارزه با مافیای دارو


قول وزیر بهداشت برای مبارزه با مافیای دارو

وزیر بهداشت گفت: اراده نظام بر ایستادن در مقابل مافیای داروست و قطعا اجازه نمی‌دهیم تا مشکلی برای تولید داخلی ایجاد کنند.

قول وزیر بهداشت برای مبارزه با مافیای دارو

درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مافیای دارو گفت: قطعا اجازه نمی‌دهیم تا آن‌ها مشکلی در زمینه تولید داخلی ایجاد کنند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم. اراده مقام معظم رهبری و نظام بر این است که در برابر این جریان و مافیا بایستیم و ما نیز محکم ایستاده‌ایم و رییس جمهوری در این عرصه حمایت ویژه‌ای می‌کند و قطعا در این عرصه موفق خواهیم شد.

وی درباره قیمت دارو بعد از کاهش قیمت ارز نیز گفت: قیمت دارو‌ها معمولا با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت گذاری دارو‌ها به صورت سالیانه و بر اساس تورم انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته در مراسم روز خبرنگار نیز به اشکالات ساختاری موجود برای مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: ساختار ما طوری بود که ردیابی همه چیز میسر نبود. من امیدوارم تا یکی دو ماه آینده، ساختار اصلاح شود و دیگر هیچ حرکت غیرشفافی در همه حوزه‌ها از جمله غذا و دارو اتفاق نیفتد. با اصلاح ساختار، هر حرکتی در یک اتاق شیشه‌ای برای همه رسانه‌ها و مردم قابل مشاهده خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: اگر قسمت‌هایی که چه در رسانه‌ها و چه در درون نظام پیگیر شفافیت هستند، منسجم حرکت کنند، می‌توان فساد را از بین برد.

وی در خصوص اتهامات مطرح علیه سامانه پشتیبانی غذا و دارو موسوم به «تیتک» افزود: تیتک سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات بود، اما نارسایی‌هایی داشت. چهار ماه است روی آن کار می‌کنیم تا شفاف‌تر شود و در حال نصب امکانات پایش مدیریتی روی آن هستیم. دیروز پنج پرونده فساد در حوزه بهداشت و درمان را تحویل مقامات قضایی دادیم. باید سامانه تیتک در اختیار بخش‌های حاکمیتی قرار گیرد.

نمکی در مورد ثبت یک داروی تقلبی در سامانه تیتک نیز گفت: کارمند متخلف تحویل مراجع امنیتی و قضایی داده شد. همه پرونده‌ها بدون تشویش اذهان عمومی در حال پیگیری هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: تا زمانی که من وزیر هستم کسی حق اعمال نفوذ ندارد. به همه همکاران توصیه کردم در بررسی پرونده‌ها عدالت را رعایت کنند.

نمکی ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت دارو را تشویق می‌کنیم. از واردکنندگان دارو می‌خواهیم به جمع تولیدکنندگان بپیوندند.

نمکی همچنین در باره اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده به خبرنگاران گفت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را بعد از پرونده الکترونیک سلامت در چند استان به صورت آزمایشی آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال درصد قابل توجهی از طرح را اجرایی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...