مرکز تخلیه زباله پزشکی غرب گلستان افتتاح شد


مرکز تخلیه زباله پزشکی غرب گلستان افتتاح شد

گرگان - ایرنا - مرکز تخلیه زباله های پزشکی غرب استان گلستان با اعتبار 5 میلیارد و 200 میلیون ریالی امروز چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی در سایت جمع‌آوری زباله آق قلا به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت : این واحد پسماند با لایه های ژئوممبران و ژئو تکستان در سطحی بالغ بر ۴ هزار متر مربع افتتاح شده و ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار متر مکعب زباله برای دفن اصولی پسماند پزشکی بی خطر شده را دارد.

محسن سمیعی گفت :با آماده سازی بستر پذیرش با ارتفاع دو و نیم متر، امکان انتقال زباله های کم خطر بیمارستانی در این سایت فراهم است .

سمیعی گفت: مدیریت زباله‌های بیمارستانی بسیار حساس و با سلامت جامعه گره خورده است که باید مدیریت این زباله‌ها به سازمان پسماند واگذار شود تا با یک مدیریت یکپارچه از این تهدید بالقوه فاصله بگیریم.

وی گفت : ارتقای سیستم‌های بی خطرسازی، آموزش مداوم نیروهای شاغل در عملیات جمع آوری و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران از جمله مواردی است که به‌عنوان محورهای اصلی مدیریت پسماند مد نظر سازمان قرار دارد.

وی گفت: در گلستان مانند سایر استانهای شمالی کشور بدلیل داشتن شرایط خاص جغرافیایی و عوامل مختلف زیست محیطی از قبیل تنوع زیست محیطی، آب و هوا، وجود عرصه های پراکنده جنگلی و همجواری اکثر شهرها و روستاها با عرصه های منابع طبیعی، بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و مرغوبیت زمینهای کشاورزی، پسماندهای پزشکی از حساسیت خاصی برخوردار است.

در آیین افتتاح این سایت، غراوی معاون استاندار، کنعانی مدیرکل محیط زیست، دادبود شهردار گرگان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند .

مردم شهر و روستاهای گلستان روزانه ۸۰۵ تن انواع زباله تولید می کنند که این پسماندها در ۲ سایت زباله آزادشهر و آق قلا پردازش می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز