قاتیقلانان اتلی بورک


قاتیقلانان اتلی بورک یکی از غذاهای ترکمنی بورکی است که با خود ماست هم دارد . این غذای ترکمنی را ترکمنها قاتیقلانان اتلی بورک می گویند . غذاهای محلی طرفداران خاص خود را دارد . طرز تهیه ی این غذا به شکل زیر است . مواد لازم : ـ گوشت گوسفند چرخ کرده (400 گرم) […] نوشته قاتیقلانان اتلی بورک اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران - سیری...

قاتیقلانان اتلی بورک یکی از غذاهای ترکمنی بورکی است که با خود ماست هم دارد . این غذای ترکمنی را ترکمنها قاتیقلانان اتلی بورک می گویند . غذاهای محلی طرفداران خاص خود را دارد .
طرز تهیه ی این غذا به شکل زیر است .
مواد لازم :
ـ گوشت گوسفند چرخ کرده (۴۰۰ گرم)
ـ آرد (۲۰۰ گرم)
ـ پیاز (۱۲۰ گرم)
ـ تخم مرغ (یک عدد)
ـ ماست ، نمک و فلفل (به مقدار لازم)

قاتیقلانان اتلی بورک

طریقه پخت:
گوشت گوسفند را به همراه پیاز ، چرخ می کنند و آنها را با نمک و فلفل لازم ، به خوبی قاطی می کنند. خمیری را که با تخم مرغ درست شده است ، به شکل چهارگوش و به اندازه های دلخواه می برند. سپس گوشتی را که به صورت قید شده ، آماده گردیده است ، در داخل آن خمیرها می گذارند و لبه های آن را به هم می چسبانند. آب را در داخل قابلمه ای ریخته و به داخل آن مقداری نمک می ریزند و می گذارند تا جوش بیاید. پس از آن ، خمیرها را به آرامی در داخل آبی که در حال جوشیدن است ، می ریزند تا بپزد. پس از پختن ، خمیرها را از داخل آب برمی دارند و در داخل بشقابی که اندکی ماست در داخل آن است ، می گذارند. (در صورت نیاز ، می توان سیر رنده شده را نیز به ماست اضافه نمود).
منبع:پایگاه خبری تحلیلی اترک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی