نمایشگاه دستاوردهای مشارکت اجتماعی در سنندج افتتاح شد


نمایشگاه دستاوردهای مشارکت اجتماعی در سنندج افتتاح شد

سنندج - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای مشارکت اجتماعی در مراسمی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کردستان، شهردار سنندج و تعدادی از مدیران اجرایی و فرهنگی استان در عمارت خسروآباد افتتاح شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ۳۵ غرفه شامل دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد، دفاتر تسهیلگری، فعالان مدنی و نهادهای مرتبط با امور مشارکت‌های در این محل برپا شده است.

فرانک قدسی با اشاره به اینکه براساس مصوبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ مرداد به نام تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: مشارکت‌های مردم در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از مهمترین مسائلی است که در مسیر توسعه و تحول جامعه نقش بسزایی ایفا می کند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد برای جلوگیری از دچار شدن به مشکلاتی که آنها را به سوی ناکارآمدی سوق می دهد باید از حمایت های دولتی خودداری و به سمتی حرکت کنند که خود بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

قدسی با بیان اینکه این غرفه‌ها شامل کارآفرینی بانوان، توسعه حاشیه شهر، توانمندسازی زنان، آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان، دفاتر تسهیلگری، صنایع دستی و انجمن های مختلف حمایت از بیماران است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه توانمندی‌های سمن‌ها و هم افزایی برای تقویت و توسعه فعالیت‌های اجتماعی است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ دفتر تسهیلگری در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: این دفاتر ۱۴ حاشیه شهری را پوشش می دهند و مشغول فعالیت های فرهنگی و عمرانی مختلف هستند.

وی یادآور شد: مشارکت اجتماعی موجب خلاقیت و نوآوری در عرصه اجتماع می شود و با مشارکت تضادها و تعارض ها در درون جامعه کاهش می یابد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه