اصلاح سیاست های بودجه ای در دستور کار مجلس


اصلاح سیاست های  بودجه ای در دستور کار مجلس

کرج - ایرنا - نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی از درخواست بازنگری بودجه خبر داد و گفت: اصلاح سیاست‌های پولی و بودجه‌ای کشور در دستور کار مجلس قرار گرفته است تا درآمدها براساس هزینه‌ها برآورد شود.

به گزارش ایرنا؛ محمود بهمنی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ به حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و گفت: وقتی ارزش ذاتی پول از ارزش مبادلاتی کمتر شود پول بی ارزش خواهد شد و چاپ اسکناس صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هزینه چاپ یک اسکناس ۱۰۰ تومانی مبلغ ۳۰۰ تومان است و چاپ پول در وضعیت کنونی به صرفه نیست .

بهمنی درباره تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت گفت: ما در بانک مرکزی از سال ۸۹ کار زیادی بر روی حذف صفر انجام دادیم و از ۱۰ سال قبل در چک پول‌ها صفرها را حذف کردیم و به مردم این آمادگی دادیم و از همان زمان این سیاست را دنبال می‌کردیم و با کمرنگ کردن صفر، قصد اجرایی کردن این تصمیم را در آینده داشتیم.

وی افزود: در سالهای قبل وقتی سکه‌ها ضرب و و وارد بازار می شد ،بیشتر این سکه‌ها توسط عده ای ذوب و به ابزارآلات تبدیل یا به مصارف دیگر می‌رسید و این نشان از این داشت که ارزش فلز پول از خود پول بیشتر بوده و تولید آن هزینه ارزی اضافی به کشور می‌باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف چهار صفر هزینه ارزی تحمیل شده به کشور کاهش خواهد یافت.

بهمنی اظهار داشت: در زمان حاضر یک دلار معادل حدود ۱۲ هزارتومان است که کاهش ارزش پولی ما را می رساند که باید با اصلاح نظام پولی این مشکل را برطرف کرد.

۹۹۳۳/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)