طرح‌های عمرانی به پیوست فرهنگی نیاز دارد


طرح‌های عمرانی به پیوست فرهنگی نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- نماینده شوراهای شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف نیازمند پیوست فرهنگی و زیست محیطی است.

به گزارش ایرنا، فرهاد رئیسی دهکردی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: وجود پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی در احداث جاده‌ها و کمربندی‌ها از سوی مسئولان مرتبط مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از کمربندی شمال شهرکرد همزمان با ادامه کمربندی جنوب مرکز چهارمحال و بختیاری در رونق گردشگری استان تاثیر مستقیم ایفا می‌کند.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: در اجرای این دو کمربندی مرکز چهارمحال و بختیاری وجود پیوست فرهنگی می‌تواند در جلوگیری از کاهش رونق گردشگری در برخی مناطق شهرکرد مرثر باشد.

وی یادآور شد: در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی نباید به فشارهای مردمی توجه و از اقدامات علمی، تخصصی و کارشناسی دوری شود.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توجه به پیوست‌های زیست محیطی در اجرای طرح‌های مختلف باعث تسریع در روند توسعه در بخش‌های گوناگون می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت نابهنجار برخی بوستان‌های شهرکرد گفت: متولی گردشگری شهری در چهارمحال و بختیاری هنوز مشخص نیست.

رئیسی دهکردی تاکید کرد: علاوه بر ممنوعیت برپایی چادر در بوستان‌های شهرکرد اما همچنان در بسیاری مناطق مرکز چهارمحال و بختیاری نست به برپایی چادرهای مسافرتی اقدام می‌شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری توجه به بازار سنتی مرکز استان از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا را در اولویات کاری خود قرار دهد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارائه طرح جامع گردشگری مرکز استان و برنامه‌ریزی برای افزایش اقامت و ماندگاری مسافران در شهرکرد مورد توجه مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

وی یادآور شد: این امر باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در مرکز چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

رئیسی دهکردی اظهار داشت: با بهره‌مندی از توان بالای بخش خصوصی در راستای تهیه و اجرای طرح گردشگری مختص ورودی شهرکرد اقدامات لازم از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای رونق بیشتر کاخ قلعه‌های تاریخی این شهرستان مانند قلعه پایتختی صمصام‌السلطنه شلمزار و امیرمفخم دزک برنامه‌ریزی کنند.

رحمت الله حکمی شلمزاری تاکید کرد: شهرداری وشورای اسلامی شلمزار آمادگی دارد تا زمین‌های اطراف سرچشمه‌های مرکز شهرستان کیار را برای اجرای طرح‌های گردشگری مشارکتی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری واگذار کند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی سایر مناطق شهری و روستایی شهرستان کیار نیز به منظور توسعه طرح‌های گردشگری این شهرستان به خصوص در سرچشمه‌های گهرو، و منطقه مشایخ به عنوان منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را دارند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با بیش‌از ۸۰۰ جاذبه گردشگری ساماندهی شده یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری کشور و دنیا برای مسافران ایرانی و خارجی به شمار می‌رود.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است