توقیف 2 محموله چوب قاچاق در طارم


توقیف 2 محموله چوب قاچاق در طارم

زنجان- ایرنا- 2 دستگاه وانت نیسان حامل پنج تن چوب قاچاق از شهرستان طارم، توسط ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و با همکاری عوامل نیروی انتظامی این شهرستان متوقف و محموله‌های چوب ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی این محموله چوب قاچاق را ۶۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این ۲ محموله چوب قاچاق در روستاهای سرخ‌آباد و شیت شهرستان طارم بارگیری شده و قرار بود از طریق خروجی‌های شهرستان به استانهای شمالی کشور و مرکز استان منتقل شود، که با کمک گزارش مردمی و هوشیاری پرسنل نیروی انتظامی و بازرسی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم کشف و ضبط شد.

ضیاءالدین حسنلو اظهار داشت: محموله‌های قاچاق توقیفی از نوع درخت چنار بوده که در ۲ عملیات جداگانه در ساعات مختلف شبانه روز کشف و پس از توقیف ضبط شده است.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با دقت کامل گلوگاه‌ها و نقاط بحرانی برای قاچاق چوب را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره جاده‌های زنجان- تهم- چورزق، زنجان- طارم- منجیل، طارم به ماسوله و همچنین طارم به سمت خلخال را به شدت زیر نظر دارد تا با هر گونه قاچاق چوب برخورد کنند.

این مسئول از مشارکت‌های مردمی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی قدردانی کرد و با اعلام خط ارتباطی ۱۵۰۴ از تمامی طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب، تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و یا بروز آتش سوزی در طبیعت از طریق این پل ارتباطی که شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

۹۸۸۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان