خراسان شمالی در ردیف آخرین استان‌های مالیات‌گیر


خراسان شمالی در ردیف آخرین استان‌های مالیات‌گیر

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: این استان از نظر میزان وصول مالیات در ردیف چند استان آخر کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا یوسف یعقوبی نژاد روز سه شنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی که به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار صورت گرفت، با اشاره به روزآمد شدن هر ماهه میزان وصول مالیات، اظهار داشت: این امر باعث می شود رتبه استان هر ماه در حال تغییر باشد.
وی میزان وصولی مالیات در چهار ماهه نخست امسال در این استان را هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این در حالی است که در مجموع سال گذشته ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده بود.
یعقوبی نژاد با اشاره به آماده نبودن زیرساخت های مالیاتی در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح جامع مالیاتی و کامل شدن بانک اطلاعاتی در چند سال گذشته، امید است که این امر در فراهم سازی زیرساخت ها در آینده نزدیک بسیار تاثیرگذار باشد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه از اجرای طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم‌ و عوارض مالیاتی مودیان تا پایان مهرماه به عنوان یک فرصت طلایی برای پرداخت جرائم بدون اعمال نظر و وضعیت پرداخت مالیات اشخاص خبر داد.

خراسان شمالی در ردیف آخرین استان‌های مالیات‌گیر

تشکیل شورای زکات در بیش از ۶۰ درصد روستاهای خراسان شمالی
به گزارش ایرنا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز به همین مناسبت در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان، با ارائه گزارشی گفت: تاکنون شورای زکات در بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان تشکیل شده است.

مجید الهی راد، با اشاره به جمع آوری ۱۰۶ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این استان، اظهار داشت: در چهار ماهه امسال نیز رشد خوبی در جمع آوری زکات در استان داشته ایم.
وی با اشاره به سکونت ۵۰ درصد مددجویان این نهاد در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در بحث محرومیت در انتهای جدول کشوری قرار دارد.
وی از اشتغال و توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح راهبری شغلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این نهاد یاد کرد و افزود: در این راستا افرادی که به عنوان متخصص با استفاده از تسهیلات امداد به خودکفایی و تخصص رسیده اند به عنوان راهبر با مددجو همراه می شوند تا آموزش های لازم را ارائه دهند.
الهی راد با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد، یادآور شد: این تعداد شامل ۵۰۰ واحد روستایی و ۲۵۰ واحد شهری می شود.
وی گفت: در جریان سیل امسال افزون بر ۲ هزار واحد مسکن مددجویان این نهاد دچار خسارت شد که از این تعداد هزار و ۴۶۷ واحد در سامانه بنیاد مسکن ثبت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به حمایت ۲۵ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد اظهار داشت: سال گذشته افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال میزان کمک های حامیان بود.
وی گردش مالی صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال گذشته را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تمامی مستمری مددجویان از محل این صندوق پرداخت می شود.
الهی راد با اشاره به فعالیت ۸۲ مرکز نیکوکاری در استان، خاطرنشان کرد: هم اینک این مراکز در بیشتر نقاط استان راه اندازی شده است.
کمیته امداد خراسان شمالی افزون بر ۴۵ هزار خانوار را با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش دارد.

ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل