نوار ساحلی آستارا لبریز از گردشگر


نوار ساحلی آستارا لبریز از گردشگر

به گزارش خبرنگار ایرنا ورود گردشگران از عصر روز یکشنبه به شهرستان آستارا آغاز شده است و سه راهی قلعه و میدان شهدای گمنام به عنوان مبادی ورودی این شهر، ساعات پرترافیکی را تجربه می کنند.
حضور گردشگران در طرح سالمسازی سفیر امید و پارک ساحلی مخیری آستارا و آب تنی در شناگاه ها، از جذاب ترین تفریح های گردشگران است و سوارکاری و موتورسواری در ساحل،باعث خلق لحظاتی شاد و خاطره انگیز برای گردشگران شده است.

ترافیک در محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران نیز مسافران را وادار به کنار زدن خودرو و خریدن و خوردن بلال، تمشک و عسل معروف حیران می کند تا خستگی سفر از جان و تن آنها بیرون رود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا روز یکشنبه با ایرنا اظهار داشت: گردشگران در ۷۰ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و ۲۰ مدرسه اسکان داده می شوند و این واحدها در کنار مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی، به جذب و ماندگاری مسافران کمک می کند.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: کمبودی در زمینه آرد نانوایی ها وجود ندارد و مردم، بدون دغدغه خاطر نسبت به تهیه نان اقدام می کنند و امروز،حدود ۲۰ واحد نانوایی در شهرهای آستارا و لوندویل فعال است.

وی با اشاره به اینکه اماکن اقامتی آستارا ظرفیت پذیرش روزانه شش هزار گردشگر را دارد، ادامه داد: با ورود حجم زیاد گردشگران به مناسبت عید قربان، در خیابان های اصلی آستارا و محورهای مواصلاتی این شهرستان شاهد ترافیک هستیم و با تلاش پلیس و همکاری مردم، امنیت خاطر گردشگران فراهم شده است.

تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و امامزاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی