نرخ بیکاری 2.2 درصد کاهش یافته است


نرخ بیکاری 2.2 درصد کاهش یافته است

استاندار تهران: میانگین نرخ بیکاری استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال 97 دو و 2 دهم درصد کاهش پیدا کرده است

نرخ بیکاری 2.2 درصد کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی افزود: نرخ بیکاری در سه ماه نخست سال گذشته ۱۲ و ۳ دهم درصد بود که در سه ماهه نخست امسال به ۱۰ و ۱ دهم درصد رسید و هدف گذاری کردیم تک رقمی شود.
وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: این موضوع هم خواسته مردم و هم خواسته داوطلبان است و انتخابات شورایاری‌ها نشان داد این کار قابل انجام است و ما باید تلاش کنیم انتخابات را به سمت الکترونیکی شدن ببریم و به دنبال این هستیم ظرفیت و توان خود را برای الکترونیکی کردن آن افزایش دهیم.

۸۲ درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه اند
استاندار تهران گفت: ۸۲ درصد کودکان خیابانی و کار از اتباع بیگانه اند که اغلب این کودکان نیز به صورت یک نفره قاچاق شده اند و پدر و مادری ندارند.
انوشیروان محسنی بندپی در نشست استانداری به همراه معاونان به بحث ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و افزود: اکنون محوریت کار در بحث ساماندهی کودکان با استانداری است و این کار ادامه دارد.
وی گفت: ما در این خصوص متولیان امر و سازمان‌های مردم نهاد "ان جی او‌ها" را دعوت کردیم و از آن‌ها راهکار خواستیم، حتی با قوه قضاییه نیز نشست هم اندیشی برگزار کردیم و در نهایت نیز به ساماندهی کودکان خیابانی در معرض آسیب و خطر مبادرت کردیم.
استاندار تهران با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد کودکان خیابانی جمع آوری شده اند، گفت: ۸۲ درصد این کودکان اتباع بیگانه و ۵۰ درصد آن‌ها بی سواد مطلق هستند.
وی افزود: بعد از جمع آوری کودکان خیابانی اگر در همان لحظه پدر و مادر این کودکان مراجعه کنند ما طبق قانون موظف هستیم آن‌ها را تحویل دهیم، اما ۴۰ درصد این کودکان پدر مادر ندارند یعنی به صورت فردی قاچاق شده اند و در واقع در دام مافیای قاچاق انسان گرفتار و به تهران منتقل شده اند.
آقای محسنی بندپی گفت: کودکانی که اتباع بیگانه باشند و پدر و مادر نداشته باشند آن‌ها را به مرز بر می‌گردانیم و تحویل کشورشان می‌کنیم.
وی افزود: تهران ۱۶ درصد جمعیت کشور را دارد و سر ریز آسیب‌های کشور را در تهران داریم.
استاندار تهران درباره حمل و نقل ریلی نیز گفت: اولویت دولت در حمل و نقل، ریلی است هم به لحاظ سوخت و هم به لحاظ آلودگی هوا و آقای نوبخت اخیرا از مسیر تهران، قرچک، ورامین و پیشوا بازدید و دستور تخصیص اعتبارات لازم را صادر کردند و درباره مترو پرند نیز اگر مترو فرودگاه امام به پرند وصل نشود، توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
آقای محسنی بندپی در بحث اربعین حسینی نیز افزود: بار اصلی ساماندهی زائران بر عهده استان تهران است و تیم استان تهران در نجف مستقر خواهد شد تا به بحث اسکان، تغذیه، حمل و نقل و آبرسانی زائران بپردازد و اقدامات خوبی را شاهد هستیم.
وی همچنین به رونق اقتصادی و حمایت از تولید استان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی ما در استان به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان و فضای محدود، پایین است و تخت‌های بیمارستانی ما نیز به ویژه در شهرستان‌ها هنوز به میانگین دیگر شهر‌ها نرسیده است.
وی در ادامه به نقش روشنگری رسانه‌ها پرداخت و افزود: رسانه‌ها در جهت وحدت و انسجام بخشی و امید و اعتماد آفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش بسیار موثری دارند، به ویژه که ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم.
استاندار تهران گفت: مهم‌ترین و اثر بخش‌ترین پشتوانه هر نظامی حضور مردم در صحنه‌های تصمیم گیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی