862 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب کردستان نیاز است


862 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب کردستان نیاز است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان گفت: 862 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل چهار طرح آب و فاضلاب در دست اجرا در نقاط مختلف این استان نیاز است.

محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصفیه خانه آب در دیواندره با هدف تامین آب شرب پایدار این شهر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخازن ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره نیز با ۳۲ درصد پیشرفت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: تصفیه خانه در حال اجرای کامیاران نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ۱۱۲ میلیارد ریال تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان یادآور شد: برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب دهگلان هم که ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدی از تکمیل ۲ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای بیجار و یاسوکند خبر داد و اضافه کرد: سه تصفیه خانه فاضلاب در سنندج، سقز و مریوان با هدف افزایش توان کمی و سطح کیفی در دست ارتقا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ تصفیه خانه آب در مدار بهره برداری و آب شرب سالم و بهداشتی مشترکان را تولید می کند، گفت: سه تصفیه خانه آب در سنندج، یک واحد در یاسوکند، یک مورد در سقز و یک واحد نیز در بانه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان تاکید کرد: ۶ تصفیه خانه فاضلاب نیز در شهرهای سنندج، بانه، سقز، قروه، مریوان و سریش آباد قرار دارد و بیش از ۱۸۷ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می‌کنند.

از جمعیت شهری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کردستان ۱۰۰ درصد آن در ۲۷ شهر استان تحت پوشش شرکت آبفا هستند و این شرکت به ۳۷۰ هزار و ۴۸۱ مشترک در بخش آب و ۳۵۵ هزار و ۳۱۶ مشترک در حوزه فاضلاب خدمات می‌دهد.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان