دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتخت


دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتخت

برخلاف چهره‌ی شلوغ و پر از آلودگی شعر تهران که گاهی زندگی را سخت‌تر می‌کند، مجموعه تفریحی چیتگر چند سالیست که رنگ دیگری به این شهر بخشیده است. دریاچه چیتگر یا دریاچه مصنوعی خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران و تنها دریاچه مصنوعی تهران می‌باشد که در حال تبدیل شدن به قطب گردشگری و تفریح در پایتخت می‌باشد.

دریاچه مصنوعی چیتگر که مدت زمان زیادی از ورودش به زیبایی‌ها و تفریحات تهران نگذشته است، لقب بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را از آن خود کرده و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مجموعه تفریح، استراحت، دوری از دغدغه‌های زندگی و خرید و خوردن غذا‌های خوشمزه و تجربه‌ی هیجان همگی در کنار هم قرار گرفته اند. به عبارت دیگر، چیتگر تهران مجموعه‌ای بی نظیر برای داشتن لحظاتی به یادماندنی در پایتخت ایران می‌باشد.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختمعرفی چیتگر تهران
برخلاف چهره‌ی شلوغ و پر از آلودگی شعر تهران که گاهی زندگی را سخت‌تر می‌کند، مجموعه تفریحی چیتگر چند سالیست که رنگ دیگری به این شهر بخشیده است. دریاچه چیتگر یا دریاچه مصنوعی خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران و تنها دریاچه مصنوعی تهران می‌باشد که در حال تبدیل شدن به قطب گردشگری و تفریح در پایتخت می‌باشد. نوع طراحی و تجهیزات و امکانات به کار رفته در مجموعه به گونه ایست که می‌توان گفت تمام ۲۵۰ هکتار مساحت آن به بهترین نحو استفاده شده است. مخصوصا دریاچه‌ای زیبا با آب‌های زلال و ماهی‌های متنوع در منطقه‌ای به وسعت ۱۳۰ هکتار آن که دریا را در دل تهران به رخ میکشد.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختاز مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه همجواری و فاصله‌ی بسیار اندک با مناطق سرسبز و پارک‌هایی با درختان سر به فلک کشیده مانند پارک جنگلی چیتگر، پارک لتمان کن، پارک جنگلی کوهسار و ارم می‌باشد. با قدم گذاشتن در این منطقه و دیدن دریا و جنگل در کنار هم می‌توان سفر به شمال را در پایتخت تجربه کنید!
پیشنهاد اولیه ساخت این دریاچه در سال ۱۳۴۷ مطرح گردید، اما به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شد. در نهایت در دهه‌ی هشتاد دوباره به این منطقه نگاهی شد و پایه‌های طراحی دریاچه چیتگر مطرح و شروع به ساخت گردید. اردیبهشت سال ۹۲ اولین فاز دریاچه چیتگر تهران افتتاح و تا امروز با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختتفریحات هیجان انگیز در چیتگر
تفاوتی ندارد که چه نوع سلیقه و خواسته‌ای داشته باشید و تفریح و داشتن روز‌های خوش را چطور برای خودتان معنا می‌کنید! در هر صورت شک نکنید که چیتگر همان چیزیست که انتخابش برایتان بهترین خواهد بود. به عنوان مثال اگر اهل هیجان هستید و همیشه عطش تجربه‌های ناب را در وجودتان احساس می‌کنید، می‌توانید یکی از این تفریحات هیجان انگیز را انتخاب نمایید:
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختراید اسکیت هوایی
رتبه هیجان انگیزترین تفریح و بازی در منطقه تفریحی چیتگر تهران تعلق میگیرد به راید اسکیت هوایی! زمانیکه در حال قدم زدن در کنار دریاچه هستید، ناخودآگاه صدایی در ضلع غربی آن حواستان را به خودش جلب میکند. جوانان و طرفداران اسکیت در اسکیتی u شکل با ظرفیت ۱۶ نفر با تمام وجود فریاد می‌زنند و شور و هیجان و ترس را در کنار هم و به یکباره تجربه می‌کنند.
البته لازم به ذکر است که محدودیت‌های موجود برای استفاده از راید اسکیت چیتگر را مد نظر داشته باشید و از همراه داشتن کودکان زیر ۷ سال و افراد با وزن بیشتر از ۹۰ کیلوگرم خودداری نمایید.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختپیست پرش در آسمان
در پارک و زمین‌های بازی بدون شک سرسره‌های بادی را دیده اید، اما چیزی که در چیتگر می‌بینید از زمین تا آسمان با بقیه فرق دارد. پیست پرش در آسمان فرصتی عالی برای پریدن بر روی تشک‌های بادی از ارتفاع زیاد می‌باشد. البته این بازی مخصوص کودکان بالای ۵ سال و افراد با وزن کمتر از ۱۳۰ کیلوگرم می‌باشد. از دیگر نمونه‌های مشابه با این بازی می‌توان به سرسره‌های سقوط آزاد اشاره نمود.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختپرواز با رول گلایدر
انسان از ابتدا تا امروز عاشق پرواز بوده و با وسایل مختلف به این نیازش پاسخ می‌دهد. رول گلایدر یکی از وسایل بازی و تفریح در مجموعه چیتگر می‌باشد و شباهت زیادی به زیپ لاین دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر شجاع هستید و سلامت جسمی خوبی دارید، حتما رول گلایدر را انتخاب و تجربه کنید.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختبا توجه به اینکه بام لند کنار دریاچه ساخته شده است، در نتیجه می‌توانید از بازی‌های و تفریحات این مجموعه‌ی فوق العاده نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال جوانان و عاشقان دنیای واقعیت مجازی نباید سرزمین بازی وی آر لند و دنیای واقعیت مجازی زاویه را از دست بدهند. چرخ و فلک، اسکای فلایر، سافاری پارک وحشت و فوتبال دستی مهیج از دیگر گزینه‌های عالی در این مجموعه محسوب میشوند.
خلاصه اینکه، برای تجربه شور و هیجان و تفریح در مجموعه‌ی چیتگر تهران شک نکنید که دست خالی نخواهید ماند و قطعا برای امتحان همه‌ی آن‌ها زمان کم خواهید آورد.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختخرید در چیتگر
از بهترین کار‌هایی که به تازگی در چیتگر می‌توانید انجام دهید، خرید از بهترین برند‌های روز دنیا می‌باشد. مرکز خرید و تجاری بام لند که در چند سال اخیر و در شرق دریاچه ساخته شده است، فرصتی عالی برای خریدی لوکس و البته کمی گران را برایتان فراهم نموده است.
در کنار خرید از فروشگاه‌های متنوع می‌توانید در رستوران و کافه‌های بام لند لحظات آرامش بخشی را سپری کنید. خوردن غذا‌های خوشمزه در رستوران‌هایی با سبک سنتی، فرنگی و فست فود گزینه‌هایی عالی برای تمام افراد با هر نوع سلیقه خواهد بود.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختلمس آرامش در دریاچه چیتگر
گاهی اوقات لازم است از زندگی پر از دغدغه در شهری شلوغ و استرس زا مانند تهران فاصله گرفت و در گوشه‌ای آرام به دنبال آرامش بود. خوشبختانه مجموعه‌ای بی نظیر از تفریحات آرامش بخش در فاصله‌ی کوتاه با مرکز تهران و در دریاچه چیتگر قرار گرفته است. قایق سواری، پیاده روی و دویدن در اطراف دریاچه و گوش دادن به صدای موسیقی زنده و ماهیگیری در اسکله و دوچرخه سواری انتخاب‌هایی عالی و پرطرفدار در این منطقه به شمار می‌روند.
دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختجاذبه‌های گردشگری نزدیک به چیتگر
بعد از بازی‌های هیجان انگیز و خرید از مجموعه تجاری بام لند، می‌توانید با افراد خانواده یا دوستان به پارک‌های جنگلی اطراف چیتگر بروید. پیک نیک در منطقه‌ای سرسبز و پر از گل و گیاه و درختان سر به فلک کشیده و گوش دادن به آواز طبیعت بهترین جاذبه در اطراف چیتگر می‌باشد.
وجود درختانی مانند کاج، سرو خمره‌ای و نقره ای، اقاقیا، بلوط، افرا، ایلان و سایر درختان در منطقه‌ای به وسعت ۷۳۴ هکتار می‌تواند فرصتی عالی برای هدایت اکسیژن و هوای پاک به ریه و کسب انرژی در پارک جنگلی چیتگر باشد.
همچنین می‌توانید از مرکز تجاری ایران مال در فاصله کم با چیتگر نیز دیدن کنید و علاوه بر لذت بردن از معماری منحصر به فردش، از فروشگاه هایش خرید کنید. در این مجموعه می‌توانید از باغ‌های ایرانی و همچنین تالار آیینه بسیار معروف و کتابخانه‌ی بی مانندش بازدید نمایید.

دریاچه چیتگر، مجموعه‌ای تفریحی پایتختاطلاعات کاربردی درباره دریاچه چیتگر:

آدرس: تهران، منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر
هزینه ورود به مجموعه: رایگان
استفاده از امکانات تفریحی و وسایل بازی هر یک دارای هزینه مجزا می‌باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام