سفر موشی که با داستان‌هایش در جهان معروف شد، به ایران


سفر موشی که با داستان‌هایش در جهان معروف شد، به ایران

ایبنا نوشت: داستان موشی که می‌خواست به مدرسه برود در «ماجراهای موش باهوشه» نوشته مری آن فریزر با ترجمه نسرین وکیلی منتشر شد.

نسرین وکیلی درباره آثار جدیدش گفت: «چندی پیش مجموعه‌ای با ترجمه من با عنوان «ماجراهای موش باهوشه» از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد. این مجموعه توانسته تا به‌حال جوایزی مانند کتاب سال اسکول لایبرری جورنال، کتاب سال بوک لینکس، جایزه‌ انجمن بین‌المللی کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و Book Sense Children’s Book را دریافت کند.»

او در ادامه بیان کرد: «نویسنده و تصویرگر این مجموعه می آن فریزر است و در آن ماجراهای موش باهوشی مطرح می‌شود که دوست دارد مانند انسان‌ها با او رفتار شود و کارهایی انجام می‌دهد که انسان‌ها انجام می‌دهند. او به‌عنوان حیوان خانگی در یک مدرسه واقعی حضور دارد ولی دوست دارد واقعا یکی از دانش‌آموزان آن مدرسه باشد و به‌همین دلیل همه فعالیت‌های بچه‌ها در مدرسه را انجام می‌دهد. مثلا او دوست دارد به مدرسه برود و مانند سایر دانش‌آموزان درس بخواند، در مسابقه شرکت کند و ... در هر کدام از کتاب‌های این مجموعه موضوع جدیدی مطرح می‌شود.»

وکیلی با اشاره به اینکه در هر کتاب به صورت غیرمستقیم نکات آموزنده‌ای برای بچه‌ها مطرح می‌شود، گفت: «این مجموعه علاوه بر سرگرمی بار آموزشی پنهان هم دارد و به‌صورت غیرمستقیم به‌کودکان آموزش می‌دهد که چه خوراکی‌هایی استفاده کنند، برای کسب مهارت‌های مختلف تلاش کنند، چکار کنند که خسته نشوند، موضوعات کتاب‌ها را بشناسند و چگونه در کتابخانه، کتاب انتخاب کنند.»

این مترجم افزود: «مثلا در «موش باهوشه دیگه وقتشه» موش باهوشه که خیلی دلش می‌خواهد یک دانش‌آموز واقعی باشد، برای «شب پدر و مادرها» یک نقشه‌ غافلگیرکننده می‌کشد. یا در «موش باهوشه به کتابخانه می‌رود» ماجراهایی که در کتابخانه برایش پیش می‌آید مطرح می‌شود و در عین حال به مخاطب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از کتابخانه استفاده کرد و هرکدام از کتاب‌ها موضوعات مختلفی دارند. یا در کتاب «موش باهوشه خوش هیکل می‌شود» به هرم غذایی اشاره می‌شود که در کتاب‌ها وجود دارد و به بچه‌ها آموزش می‌دهد که چگونه با فعالیت‌های بدنی و ورزش کردن می‌توانند جسمی ایده‌آل و سالم داشته باشند.»

۵۷۲۴۳
کد خبر 1287915

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه