تونل هوای سرد در منا و عرفات راه‌اندازی می‌شود


تونل هوای سرد در منا و عرفات راه‌اندازی می‌شود

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: تونل هوای سرد در کلینیک‌ها و پلی‌کلینیک‌های این مرکز برای تنظیم دمای بدن حجاج گرمازده، در منا و عرفات راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «محمودرضا فقیهی» با بیان اینکه امسال تمامی چادرهای حجاج که در عرفات برپا می شوند به سیستم‌های خنک کننده مجهز شده اند، اظهار کرد: همچنین چادرهایی که در منا برپا می شوند به سیستم سرمایشی تجهیز و سیستم برخی از چادرها هم تغییر کرده است. .

معاون عملیات پزشکی حج تمتع 98 درباره تمهیدات پزشکی ایام حج، بیان کرد: آموزش‌های اولیه برای پیشگیری از وقوع گرمازدگی از جمله مواردی است که توسط پزشکان به حجاج ارائه می شود.

فقیهی با درخواست از حجاج مبنی بر ضرورت انتخاب زمان مناسب تحت هدایت مدیر کاروان ها برای انجام مراسم رمی جمرات، تصریح کرد: از آنجایی که به زمان گرمای هوا نزدیک می‌شویم توان زائران هم در انجام مناسک تا حدودی کم می‌شود از این رو انتظار می رود از امروز زائران محترم انرژی خود را با استراحت و تغذیه مناسب برای ایام تشریق ذخیره کنند. مدیران کاروان‌ها نیز با هماهنگی های لازم برای انجام مناسک در زمان های مناسب، میزان وقوع حوادث را کاهش بدهند.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تونل هوای سرد، گفت: زمان به جای آوردن مناسک حج تمتع در فصل تابستان و به دلیل افزایش دمای حرارت هوا، تعدادی از زائران دچار گرمازدگی می‌شوند که مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به همین منظور به راه‌اندازی تونل هوای سرد اقدام کرده‌ است.

فقیهی با اشاره به اینکه تونل‌های هوای سرد در کلینیک‌ها و پلی‌کلینیک‌های مرکز پزشکی هلال احمر در منا و عرفات راه‌اندازی می‌شود، افزود: در سرزمین منا و عرفات به ویژه پس از انجام عمل رمی جمرات پیش‌بینی می‌شود تعدادی از زائران مبتلا به گرمازدگی شوند که پس از انتقال آنها به بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی هلال احمر در این تونل‌ها تحت مراقبت قرار‌ می‌گیرند.

فقیهی تاکید کرد: تونل هوای سرد، چادری است که دارای درجه حرارت هوای پایین است تا دمای بدن افراد گرمازده را به درجه طبیعی دمای بدن زیر نظر متخصصین برساند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مربوط به تونل هوای سرد، در سرزمین منا و عرفات ارائه می‌شود، ابراز امیدواری کرد: علیرغم تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات لازم به افراد دچار گرمازدگی در حج تمتع، شاهد بروز هیچ موردی از این عارضه در حجاج نباشیم و همه زائران با صحت و سلامت و شادمانی این مناسک را به جای آورند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها