هوای سه کلانشهر ناسالم است


هوای سه کلانشهر ناسالم است

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای شهرهای اصفهان با شاخص 101، اراک 106 و تهران 139 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شینا انصاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای رشت با شاخص ۲۳، سمنان ۲۹، ساری ۳۰، بجنورد ۳۶، شهرکرد ۳۷، ارومیه ۴۹، سنندج ۴۹ و ایلام ۵۰ در شرایط پاک قرار دارند.

وی اظهارداشت: همچنین هوای شهرهای زابل با شاخص ۵۲، اردبیل ۵۳، تبریز ۵۴، زنجان ۶۱، یاسوج ۶۳، قزوین ۶۶، خرم آباد ۷۰، بندرعباس ۷۲، قم ۷۲، کرمانشاه ۷۳، همدان ۷۴، اهواز ۷۷، یزد ۸۴، شیراز ۹۴، کرج ۹۵ و مشهد ۹۵ در شرایط قابل قبول قرار دارند.

انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته گفت: آلاینده‌های منو اکسیدکربن با شاخص ۳۶ در شرایط پاک، دی اکسید گوگرد ۱۲ پاک، ازن ۱۳۹ ناسالم برای گروه‌های حساس، دی‌اکسید نیتروژن ۱۰۲ ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون ۸۳ قابل قبول و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۰۶ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی به مقایسه وضعیت کیفی هوای تهران از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد پرداخت و گفت: در این مدت هوای تهران ۲۵ روز پاک، ۹۰ روز قابل قبول، ۲۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز ناسالم برای تمام گروه ها بوده که در مدت مشابه سال گذشته ۸ روز پاک، ۱۰۵ روز قابل قبول و ۲۶ روز ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

روز گذشته هوای شهرهای تهران با شاخص ۱۲۵ و سنندج ۱۳۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشتند.

همچنین کبری رفیعی امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود که در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، پدیده غالب وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود که این شرایط امروز و فردا در منطقه زابل شدت بیشتری دارد و به شکل توفان گرد و خاک بروز می‌کند و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این منطقه می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده نیز در ساعات بعدازظهر و به هنگام شب در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، جنوب و غرب تهران، قم، قزوین، البرز ، مرکزی، کرمان، شمال و شرق اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کردیم و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد که با توجه به این شرایط، ساکنان این مناطق به ویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از خارج شدن از منازل خودداری کنند و افراد عادی هم در پشت بام ساختمان‌های مرتفع حضور نداشته باشند زیرا وزش باد شدید خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید