پرداخت بموقع حقوق مستمری بگیران


پرداخت بموقع حقوق مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین از پرداخت بموقع حقوق مستمری بگیران خبر داد و گفت: در استمرار خدمات، مشکلی نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی سالاری با بیان اینکه هزینه‌های درمان در زمان اجرای طرح تحول جهش قابل توجهی پیدا کرده بود تا خدمات ارتقاء یابد، افزود: در بخش درمان معوقه‌هایی داریم که برای تسویه آن برنامه خواهیم داشت، دو تا سه هزار میلیارد تومان هم هزینه متفرقه، کارکنان و امور جاری ماست و در مجموع ۸۵۰۰ میلیارد وصولی مستمر حق بیمه داریم.
وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان را از چند منبع دیگر باید تامین کنیم که یکی از آن‌ها سود سرمایه گذاری‌های سازمان در شستاست.
سالاری گفت: تقریبا ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ میلیارد در ماه هزینه داریم که ۶۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به مستمری هاست، دغدغه‌ای برای پرداخت بموقع حقوق مستمری بگیران وجود ندارد و منابع ما برای این بخش کفایت می‌کند.
سالاری ادامه داد: ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف مطالبه داریم، البته در جایی که معوقات و بدهی‌هایی وجود داشته باشد کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم و اگر دغدغه‌ای هست در ماه‌های آتی رفع می‌کنیم.
وی افزود: البته نمی‌گوییم مشکل و کسری و کمبودی نداریم منتها نواقص و نارسایی‌ها نگرانی اساسی برای جامعه مخاطب ایجاد نخواهد کرد.
سالاری درباره بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و روند وصول آن گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه توافقی برای تشکیل کارگروه مشترک داشتیم. بخشی از معوقات سنوات گذشته حسابرسی شده و برخی هنوز حسابرسی نشده است تا میزان دقیق آن را اعلام کنیم.
سالاری درباره مبارزه با ویژه خواری‌ها اظهار کرد: همین که وظایف خود را در قبال بیمه شدگان انجام می‌دهیم ویژه خواری نمی‌کنیم و ما متعهد به انجام وظایف خودمان هستیم. در کنار تکالیف اساسی، خدماتی، چون طرح کرامت رضوی و برخی امور رفاهی را داریم و طرح‌های همسان سازی و وام هم اجرا می‌شود.
سالاری با اشاره به اینکه وام‌ها را دوبرابر کردیم، گفت: وام دو مرحله داده شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو فصل آینده درنظر گرفته شده و در دو فصل دیگر، دو فقره اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به عنوان وام به بازنشستگان اعطا می‌شود.
وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: برای همسان سازی منابع را باید تامین کنیم تا هر زمانی وارد اجرا شدیم تعهد ما بموقع ایفا شود.
مدیر عامل تامین اجتماعی درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان معوقه به بخش درمان اعم از بخش دولتی، خصوصی و... داریم و جلسه‌هایی با بخش‌های مربوطه، چون وزارت بهداشت و بخش خصوصی برگزار کردیم.
سالاری ادامه داد: راهکارهایی، چون پرداخت معوقات در برابر وصول بدهی‌مان از سایر بخش‌ها مطرح است، البته قرار شد که متعهد شویم از این به بعد ۶۰ تا ۷۰ درصد تعهدات بموقع پرداخت شود و بقیه را با سازوکار دیگر انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اخباری مبنی بر خالی شدن ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید گفت: این آمار، دقیق نیست که بخواهیم ۲۶۰ هزار نفر را جایگزین کنیم، بیش از ۳۵۰ هزار نفر مشمول داریم و برداشت ما از روند بازرسی‌ها این است که افرادی مشمول این فهرست هستند و از این خدمات استفاده می‌کنند که کارگر نیستند. سامانه‌ای تعریف شده است که اطلاعات افراد مشمول که بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف، چون اصناف کنترل شود و اگر تعارض وجود دارد این افراد حذف شوند.
وی افزود: پیش بینی می‌کنیم فهرست قدیم تا ۳۰ درصد حذف شود و تغییر کند و انجمن کارگران ساختمانی عهده دار کار است و کسانی که متقاضی جدید هستند نیز کنترل و و جایگزین می‌شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چرا کارگران ساختمانی با ۳۵ سال کار باید بازنشسته شوند و ۳۰ روز حقوق دریافت کنند؟ اظهار کرد: این مورد الزام قانون است و تا دو ماه دیگر امکانی فراهم می‌شود که هر فردی به شعب مراجعه کند بتواند مجموعه سوابق خود را از همان شعبه دریافت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی