سردار حسین سلیمانی: تیم تانک ایران برای کسب مقام به روسیه آمده است


سردار حسین سلیمانی: تیم تانک ایران برای کسب مقام به روسیه آمده است

مسکو - ایرنا - سرپرست تیم بیاتلون تانک جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات بین المللی نظامیان جهان اعلام کرد که 12 تن از بهترین های سپاه در رشته تانک در مسابقات این رشته در روسیه شرکت کرده اند و ما امیدواریم با مقام به کار خود در این مسابقات پایان دهند.

سردار حسین سلیمانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص انتظارات از تیم تانک کشورمان گفت: ما در قالب چهار تیم متشکل از 12 نفر در رقابت های مربوط به این رشته شرکت کرده ایم و نمایندگان کشورمان حدود یک سال است که به صورت شبانه روز تمرینات سختی را پشت سر گذاشته اند.

وی افزود: نیروهای اعزامی از لحاظ فنی، آمادگی جسمانی و روحی در شرایط خوبی قرار دارند و امیدوارم در پایان رقابت ها که از امروز در رشته تانک آغاز شد، تیم ایران در بین چهار تیم برتر مسابقات قرار گیرد.

سردار سلیمانی در خصوص اهمیت شرکت در چنین میدان هایی نیز گفت: مسابقات با رزم تفاوتهای بسیاری دارد اما در این میدان سرعت، قدرت و دقت آتش نظامیان کشورها مورد ارزیابی قرار می گیرد و تاثیر بسزایی در تمرینات تاکتیکی آنان در آینده خواهد داشت.

سرپرست تیم بیاتلون تانک جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که 25 تیم در رقابت های تانک با یکدیگر مسابقه می دهند و شرکت کنندگان از تانک های تی 72 و تی 90 استفاده می کنند ضمن اینکه چینی ها با تانک های خود در این رقابت ها شرکت کرده اند.

گفتنی است، امروز یکشنبه مساباقت بیاتلون تانک در مسکو آغاز شد و به گفته سرهنگ ایوان بووالتسف رئیس اداره آموزش رزم نیروهای مسلح روسیه، میزبان توانست رکورد سال 2017 را بشکند.

وی گفت: تیم روسیه در مسابقه دور اول که امروز شروع شد توانست وظایف محول شده را در 18 دقیقه 55 ثانیه به پایان برساند و بدین ترتیب رکورد سال 2017 را شکست که 19 دقیقه 10 ثانیه بود، رقابت های تانک هر روز که جلوتر می رود جذاب تر هم می شود.

در گروه روسیه در رشته تانک، ایران، ارمنستان و قرقیزستان هم حضور دارند.

در این مسابقات کشورهای روسیه، آذربایجان، آنگولا، ارمنستان، بلاروس، ونزوئلا، ویتنام، زیمباوه، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، کوبا، کویت، لائوس، میانمار، مغولستان، سوریه، صربستان، سودان، اوگاندا، ازبکستان، سریلانکا و آفریقای جنوبی با یکدیگر مسابقه می دهند.

یادآور می شود که در مسابقات بین المللی نظامیان جهان برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند.

نخستین دوره مسابقات بین المللی نظامی در سال 2015 به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.
۲۲ رزمنده در قالب تیم تانک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۴ نیرو در قالب تیم تهاجم دریابرد از نیروی دریایی ارتش، ۴۲ رنجر از تیم هوابرد نیروی زمینی ارتش و ۱۴ پلیس در قالب تیم حافظان نظم از ناجا در مسابقات روسیه حضور دارند و در چهار رشته به رقابت با نظامیان سایر کشورها می پردازند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بایدن: اگر دفاع ما نبود، حملۀ ایران به اسرائیل ویران‌گر می‌شد