کارآفرین را نباید خسته و ناامید کرد


کارآفرین را نباید خسته و ناامید کرد

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه کار در جامعه باید به عنوان یک ارزش شناخته شود، گفت: کارآفرین که نماد کار ، تلاش و خلاقیت است را نباید در پیچ و خم های اداری خسته و ناامید کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی روز یکشنبه در آیین تجلیل از زنان کارآفرین برتر سرپرست خانوار کمیته امداد در اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه هیچ ملتی بدون تلاش و کار پیشرفت نکرده است، افزود: ترویج این فکر که توسط برخی مسئولان رژیم طاغوتی ترویج می شد که کار یک امر تشریفاتی و اضافی است چون ما نفت داریم و از پول آن خرج می کنیم پیامدهای منفی درازمدت در جامعه داشته و هنوز این تفکر در جامعه امروزی ما رخت برنبسته است.

وی کار و کارآفرینی را از دیدگاه اسلام یک فضلیت و عبادت توصیف کرد و افزود: با برگزاری همایش ها و جلسات فرهنگ کار در جامعه ترویج نمی شود بلکه این کارآفرینان هستند که در عمل ، فرهنگ کار و خلاقیت را بسط و توسعه می دهند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان در ادامه گفت: برای رقم بودن یک اتفاق خوب در کشور باید یک حرکت جمعی فراگیر و گسترده صورت گیرد و فضای عمومی و گفتمانی نیز در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی هدایت شود.
حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر حمایت عملی دولت و بانکها و متولیان اقتصادی از کار و کارآفرینی به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان جویای کار افزود: مشکلات موجود در خصوص بیکاری بدون شکل گرفتن یک عزم ملی و همگانی سامان پیدا نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه نخستین گام برای اصلاح فرهنگ کار ، ارزش گذاری به کار و تنبلی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی است افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته حتی ازجمعیت زندانی برای ساخت بزرگراه و اجرای طرح های عمرانی استفاده می شود و دستمزد آنان نیز پرداخت می شود در حالی که در
در کشور ما چنین نیست.
وی افزود: کارآفرینان شایسته نام آوری هستند و باید در کشور "چهره " شوند چون برای اعتلای کشور راهی جز کار خستگی ناپذیر وجود ندارد.

علم بادآورده نیست
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: پست ومقام ، پول و ثروت و امکانات دنیوی می توانند بادآورده باشند ولی علم باد آورده نیست چون در سایه تلاش و زحمت است که عالم و کارآفرین به مدارج عالی می رسد.
وی با استناد به برخی روایات که پیامبر اسلام(ص) دست پینه بسته کارگری را می بوسید و از تنبلی بیزار بود، از کوتاهی دست اندرکاران و متولیان فرهنگی کشور در برجسته نکردن کارآفرینان انتقاد کرد و افزود: نباید اجازه داد افراد نالایق در کشور برجسته شوند.
وی تجلیل و معرفی کارآفرینان برتر را اقدامی ارزشمند برای ترویج فرهنگ کار در کشور بیان کرد.
به گزارش ایرنا در این آیین از ۵۰کارآفرین زن سرپرست خانوار خوزستان که در سایه ایجاد مشاغل خانگی ، کشاورزی ، دامپروری ، آبزیان صدها فرصت شغلی فراهم کردند تجلیل شد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!