انواع کتانی دخترانه و ویژگی آن‌ها


انواع کتانی دخترانه و ویژگی آن‌ها

بسته به نوع لباس و تیپ، مدل کتانی دخترانه نیز متفاوت است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لیان استور، کتونی دخترانه جزئی از استایل و ظاهر یک فرد است و انواع و اقسام مختلفی از آن وجود دارد که در این متن که توسط کارشناسان حوزه مد و پوشاک لیان استور نوشته‌ شده است به آن خواهیم پرداخت.

پارچهٔ کتان از الیاف گیاه کتان تهیه می‌شود. این پارچه خنک است و قابلیت جذب آب بالایی دارد. کتان از زمان‌های دور برای پارچه‌بافی استفاده می‌شده است. از پارچه کتان برای تهیه محصولاتی از قبیل دستمال و پیش‌بند، حوله، رومیزی، ملافه، کیف و کفش و لباس استفاده می‌شود.

شاید ابتدا این کفش از جنس کتان تهیه و تولید شده اما با پیشرفت صنعت کم‌کم راه را برای تهیه و تولید این محصول پرطرفدار در سایر جنس‌های موجود باز کرده است و امروزه شاهد تولید کتانی در جنس‌های متفاوت و مختلفی هستیم که با پارچه کتان متفاوت است.

چرم طبیعی، چرم مصنوعی (بیاله)، جیر، اشبالت، جین و یا حتی پلاستیک، جنس‌هایی که کفش کتانی از آن‌ها تولید می‌شوند.

کتانی‌های انواع و اقسام مختلفی دارند از کتانی اسپرت و روزمره تا کتانی مخصوص دویدن و پیاده‌روی گرفته تا کتانی‌های پرزرق‌وبرق تا کتانی‌هایی که اصلاً راحت نیستند یا کتانی‌هایی که کاملاً راحت و اصولی ساخته‌شده‌اند.

کتانی‌های مناسب:

شاید بهترین پاپوش ممکن که هم آزادی عمل را به شما می‌دهد تا قدم بزنید، بدوید، بپرید و هم کاملاً احساس راحتی کنید کتانی که با پوشیدن آن احساس خستگی کمتری در ناحیه پا و زانو داشته باشید، چون همان‌طور که می‌دانید کفش شما نقطه برخورد بین زمین و پای شماست، یک واسطه که وظیفه محافظت و نگهداری از پای شما را بر عهده دارد. البته نه‌ تنها محافظ پا بلکه زانو، کمر و ستون فقرات شما نیز هست.

اما شما که همیشه در حال دویدن و یا پریدن نیستید جز در مدرسه و یا هنگام ورزش صبحگاهی؛ پس‌نیاز به یک کتانی دارید تا کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید: یک کتانی معمولی.

انواع کتانی دخترانه:

۱. کتانی اسپرت کلاسیک:

- کتانی‌هایی با زیره تخت و معمولاً از جنس چرم صنعتی (بیاله) ساخته می‌شوند تا قیمت مناسب و قابل قبولی داشته باشند.

- کفش‌هایی که برای مورد خاصی جز فعالیت‌های روزمره طراحی نشده‌اند. هرجایی می‌توانید آن‌ها بپوشید هر جایی می‌توانید بروید.

- معمولاً طوری هستند تا نهایت رضایت شما را جلب کنند.

- زیره این کتانی‌ها معمولاً پی یو یا پی‌وی‌سی هستند. زیره‌های پی‌یو از موادی ساخته‌ شده‌اند که نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر از زیره‌های پی‌وی‌سی هستند، زیره‌های پی‌وی‌سی از انعطاف کمتری برخوردارند ولی از نظر قیمت ارزان‌تر از زیره پی یو هستند.

- جنس رویه این کتانی‌ها همان‌طور که اشاره کردیم از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، بسته به نوع کتانی جنس مورد استفاده نیز متفاوت است.

- کتانی‌های اسپرت معمولاً از جنس چرم مصنوعی با رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند تا مناسب هر فرد با سلیقه‌های تفاوت باشد.

انواع کتانی دخترانه و ویژگی آن‌ها

۲. کتانی‌های لژ دار:

- لژها معمولاً به دو شکل هستند بیرونی و داخلی، لژهای بیرونی همان زیره کفش است اما دارای ضخامت بیشتر ولی لژهای داخلی، لژهای هستند که داخل کفش قرار داده می‌شوند به‌منظور افزایش قد بدون اینکه عامل آن دیده شود. در کتانی‌های لژ دار معمولاً ویژگی راحتی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این به خاطر لژ داخلی درون کفش است.

انواع کتانی دخترانه و ویژگی آن‌ها

۳. کتانی‌های ساق دار:

شاید اکثر سال مورد استفاده قرار نگیرند ولی جزی از خانواده کتانی‌ها هستند که بسیار محبوب و مورد توجه افراد به‌ویژه افراد جوان قرار می‌گیرند، این نوع از کتانی‌ها معمولاً بندی یا چسبی هستند یا زیپی هستند.

انواع کتانی دخترانه و ویژگی آن‌ها

۴. کتانی‌های ورزشی:

که بیشتر به صورت تخصصی فقط برای ورزش کارایی دارند و با کتانی‌های معمولی تفاوت دارند این تفاوت از نظر جنس رویه کیفیت و کارایی و جنس زیره متفاوت مانند کتانی فوتبال (استوک)، کتانی بسکتبال، کتانی کشتی و....

انتهای رپرتاژآگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات