احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران


احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در روز سه‌شنبه این هفته ( 15 مرداد ) بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران تا حدودی شدید خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است، افزود: در برخی مناطق جنوب کشور همچون هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهیم داشت و از بعدازظهر دوشنبه ( 14 مرداد ) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی سواحل دریای خزر، بارش‌ها در غرب سواحل آغاز می‌شود و بر این اساس سه‌شنبه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان و خراسان شمالی وزش باد، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: بر این اساس در شرق گیلان و غرب مازندران برای روز سه‌شنبه بارش‌ها شدیدتر خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد. همچنین این بارش‌ها تا روزهای پایانی این هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

گرد و خاک در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرق کشور به ویژه منطقه زابل برای چند روز آینده باد و گرد و خاک خواهد داشت که برای سه‌شنبه و چهارشنبه در این مناطق افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است که می‌تواند توفان گرد و خاک را در زابل به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و یزد، سه شنبه و چهارشنبه ( 15 و 16 مرداد ) توفان گرد و خاک خواهند داشت.

گودرزی گفت: امروز و فردا شرق دریای عمان مواج است، دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز مواج خواهد شد، دریای خزر نیز مواج است.

آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت 24 بود و بیشینه دمای امروز تهران به 39 درجه بالای صفر خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 12 درجه بالای صفر ، زنجان 13 درجه و اهواز 48 درجه بالای صفر و قم 45 درجه، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان