احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران


احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در روز سه‌شنبه این هفته ( 15 مرداد ) بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران تا حدودی شدید خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است، افزود: در برخی مناطق جنوب کشور همچون هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده خواهیم داشت و از بعدازظهر دوشنبه ( 14 مرداد ) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی سواحل دریای خزر، بارش‌ها در غرب سواحل آغاز می‌شود و بر این اساس سه‌شنبه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان و خراسان شمالی وزش باد، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: بر این اساس در شرق گیلان و غرب مازندران برای روز سه‌شنبه بارش‌ها شدیدتر خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد. همچنین این بارش‌ها تا روزهای پایانی این هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

گرد و خاک در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرق کشور به ویژه منطقه زابل برای چند روز آینده باد و گرد و خاک خواهد داشت که برای سه‌شنبه و چهارشنبه در این مناطق افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است که می‌تواند توفان گرد و خاک را در زابل به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و یزد، سه شنبه و چهارشنبه ( 15 و 16 مرداد ) توفان گرد و خاک خواهند داشت.

گودرزی گفت: امروز و فردا شرق دریای عمان مواج است، دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز مواج خواهد شد، دریای خزر نیز مواج است.

آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت 24 بود و بیشینه دمای امروز تهران به 39 درجه بالای صفر خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 12 درجه بالای صفر ، زنجان 13 درجه و اهواز 48 درجه بالای صفر و قم 45 درجه، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...