احداث گلخانه های کوچک راه حلی برای برون رفت از بحران خشکسالی


احداث گلخانه های کوچک راه حلی برای برون رفت از بحران خشکسالی

شیراز-ایرنا- احداث گلخانه کوچک مقیاس،راه حلی برای برون رفت از بحران خشکسالی است،صرفه جویی بسیار بالای آب در این نوع گلخانه‌ها از مهمترین علل توجه به این بخش در کشاورزی است .

نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره، احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در زمینه اشتغالزایی روستاییان سهم به سزایی داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در قالب اجرای طرح گسترش گلخانه ها و در سال مزین به شعاررونق تولید تاکنون ۲۱ پروانه برای احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در سطح پنج هزارو ۳۶۳مترمربع در شهرستان فسا صادرشده و ۶ نفر از متقاضیان نیز در حال پیگیری صدور مجوز احداث گلخانه هستند.

ناصر انصاری شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

وی ادامه داد: گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان فراهم می کند و می توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت.

انصاری بیان کرد: باتوجه به صدورابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع اجازه تأسیس و فعالیت می‌یابند

به گفته وی با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت:برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس می بایست امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور باشد و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد:دستورالعمل اجرای این طرح از فروردین ۹۷ به این مدیریت ابلاغ شده و این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، مبادرت به اجرای آن کرده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری